3227
Sök

Solex förgasare på volvo B30

livsnjutarN
87 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Hallåja, tänkte sätta på 3x solex förgasare på min B30 har just nu 2x strombergare på den men tycker att den går lite dåligt, och motorn är lite trimmad så jag tänkte om det kan funka om jag sätter på 3x solex någon som har hållt på med solex förgasare som kan säga om dom är lätta att jobba med och dom funkar bra? osv.

Tack på förhand!

Supraman
2 300 Inlägg
30 juli 2009
har du synkat dina förgasare på ett tag?
Man måste göra det regelbundet med dubbla eller fler förgasare för att motorn ska gå bra.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

livsnjutarN
87 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Stefan Varberg skrev:
har du synkat dina förgasare på ett tag?
Man måste göra det regelbundet med dubbla eller fler förgasare för att motorn ska gå bra.

nej det har jag inte gjort.. för ska jag vara helt ärlig så kan jag fan inte med dom där jävla strombergarna

Supraman
2 300 Inlägg
30 juli 2009
Ta och synka dom, och du måste synka dom tre om du sätter då dom.
Prata med kg trimning så hjälper dom dig så att du får det som funkar bäst för din motor.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

4 001 Inlägg
30 juli 2009
Solex är lite jobbiga & skruva med och det är svårt att få tag i munstycken och reservdelar, försök leta upp Weber 40 eller 45:or istället.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

livsnjutarN
87 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Det kommer att bli 3x weber! måste leta tag på ett insug också!

Sök