3518
Sök

Laddtryck och dumpventil

166 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Hejsan!
jag har två frågor.

kan någon säga mig hur högt laddtrycket är på en orginal 1.8T motor?
och är min dumpventil trasig om den inte pyser? skulle säga att den fladdrar typ

tacksam för svar smile
Senast redigerat av MrAudiNissE (8 augusti 2009)

Turbo femma

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
31 juli 2009
Orginal är det ca 0.6 bar.

Din dump är trasig om det fladdrar och inte pyser.

313 Inlägg
1 augusti 2009
org dump pyser inte precis....svårt och tolka när du skriver fladdrar men som jag tolkar det så hörs dom så original...

MOR åt gröt,FAR åt helvete!

3 295 Inlägg
1 augusti 2009
skulle ändå påstå att hans Avlastningsventil är trasig. den ska pysa om den är hel, en helt vanlig Bosch ventil. kvittrar/fladdrar den så är den trasig. testa SÖK funktionen nästa gång.

Skola
32 Inlägg
5 augusti 2009
MrAudiNissE skrev:
Hejsan!
jag har två frågor.

kan någon säga mig hur högt laddtrycket är på en orginal 1.8T motor?
och är min dumpventil trasig om den inte pyser? skulle säga att den fladdrar typ

tacksam för svar smile

återcirkulerande dump låter ju mer fladdrande, hörs ännu tydligare med öppet luftfilter.
men som sagt, svårt o veta vad du menar med fladdrande.

\Engehov/

1 867 Inlägg
5 augusti 2009
En trasig bosch plastdump låter PRRFF när den är trasig, en fräsch ska pysa.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Skola
32 Inlägg
6 augusti 2009
Koop skrev:
En trasig bosch plastdump låter PRRFF när den är trasig, en fräsch ska pysa.

ja kanske de, men själv har jag en återcirkulerande dump (ej original) som också fladdrar och den är ej trasig! kan ej säga hur en original låter på just min modell då jag aldrig haft det. Men vet att många A4:or har det fladdrande ljudet, särskilt med öppet luftfilter. är alla trasiga isf? låter ju mysko om de är så.

\Engehov/

9 Inlägg
7 augusti 2009
Det är vanligt att original Boschventil går sönder. Ny kostar bara några hundra har jag för mig. Men jag skulle sätta en bättre ventil istället, till exempel från Forge.

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 augusti 2009
engehov skrev:
ja kanske de, men själv har jag en återcirkulerande dump (ej original) som också fladdrar och den är ej trasig!

Hur vet du det? för den fungerar ju uppenbarligen inte...

en "dump" FLADDRAR ALDRIG OM DEN ÄR HEL OCH RÄTT INSTÄLLD

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Avstängd
386 Inlägg
7 augusti 2009
Ja bytte ut min mot en alukolv och det e nog värt om man ska åka annat än org. Dom kostar inte mycke och dom håller.

Sök