3185
Sök

Kickers billigare högtalare, skillnad med/utan slutsteg?

91 Inlägg
25 april 2006
Trådstartare
Hej

Har hört mycket positivt om kicker om man vill ha bra tryck i sin ljudanläggning. Har nu en fråga om deras billigare högtalare. Har tänkt koppla alla 4a högtalare till ett audison Lrx.5600 och även köpa till någon bas och koppla till samma steg.

Har endast hittat ett par 6*9or från kicker. Någon som har erfarenhet av dessa? Är det bra 6*9or?

Som framsystem funderar jag på ES 5,25" kit. Någon som vet om dessa är bra?

Allt finns på www.dbakuten.se

Blir det stor skillnad om jag kopplar högtalarna till det slutsteget än om jag kopplar dem till min Pioneer stereo 4*50w eller skall jag lägga pengarna på ett monoblock till min bas och koppla högtalarna till stereon?

Tack på förhand

MVH

494 Inlägg
25 april 2006
ja skulle vilja påstå att de blir alltid bättre med steg på alla högtalare.
skuller rekomendera dig att köpa ett extra steg till basen mono eller 2 kanalare och sedan köra fyra kanalar steget till framsystemet.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
26 april 2006
Hej,

att ha ett externt slutsteg till högtalarna är bättre i alla väder.

Kickers ES 5.25or testades i den test som jag tidigare hänvisade till i en annan tråd, de fick 9poäng totalt, 5 på ljud, 4 på bygge. DLS Classic för nästan samma peng fick 6+4, CDT Audio Classic fick 5+5 men kostar 1700. Vårat fick 9+6 och går på 1400.

Det finns definitivt andra högtalare i den prisklassen som är bättre totalt sett, men Kicker kanske passar dig ändå?!

mvh Jonas

Electronicd skrev:
Hej

Har hört mycket positivt om kicker om man vill ha bra tryck i sin ljudanläggning. Har nu en fråga om deras billigare högtalare. Har tänkt koppla alla 4a högtalare till ett audison Lrx.5600 och även köpa till någon bas och koppla till samma steg.

Har endast hittat ett par 6*9or från kicker. Någon som har erfarenhet av dessa? Är det bra 6*9or?

Som framsystem funderar jag på ES 5,25" kit. Någon som vet om dessa är bra?

Allt finns på www.dbakuten.se

Blir det stor skillnad om jag kopplar högtalarna till det slutsteget än om jag kopplar dem till min Pioneer stereo 4*50w eller skall jag lägga pengarna på ett monoblock till min bas och koppla högtalarna till stereon?

Tack på förhand

MVH

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Sök