2858
Sök

S40-05 och vatten inne i bilen.

74 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Hej Har problem med min s40-05

När det regnar eller man tvättar bilen så blir de fullt med vatten inne i kupen. Både vid förar och passagerarsidan fram. "diagnåsutaget" och ca samma ställe på passagerarsidan..Droppar uppifrån

Har kollat alla dreneringshål fram och för taklucka alla fungerar som det ska.Någon som har ett tips på vad det kan komma ifrån ? eller haft samma problem själva.

Tacksam för svar.

Mvh

Kombi-Nation
289 Inlägg
2 augusti 2009
har du kollat vindrutan ? kan vara så att den en gång i tiden är bytt med dåligt resultat.

74 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Fetazde skrev:
har du kollat vindrutan ? kan vara så att den en gång i tiden är bytt med dåligt resultat.

Har inte kollat så långt har börjat riva  fram nu massa kåpor och sådant för att komma vidare och se vad vattnet kommer ifrån. Men hur kan man annars se om de är bytt? Finns inga papper på något sådant.. Kanske finns något serie nr på rutan som man kan luska vidare?

Kombi-Nation
289 Inlägg
2 augusti 2009
DJTOGGE skrev:
Fetazde skrev:

Har inte kollat så långt har börjat riva  fram nu massa kåpor och sådant för att komma vidare och se vad vattnet kommer ifrån. Men hur kan man annars se om de är bytt? Finns inga papper på något sådant.. Kanske finns något serie nr på rutan som man kan luska vidare?

då blir det svårt, men riv panelerna på A-stolparna och be någon hälla vatten på vindrutskanten. då kan du lättast se om det kommer därifrån.

757 Inlägg
2 augusti 2009
på passat vet jag att det är ett par kanaler under batteriet som kan klogga igen med löv och sånt.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 augusti 2009
Hade åkt in till Volvo med den bilen även om garantin är slut, är ÅF det minsta service minded kommer de ta detta på goodwill smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

fälg fantast
1 086 Inlägg
2 augusti 2009
Lanjin skrev:
på passat vet jag att det är ett par kanaler under batteriet som kan klogga igen med löv och sånt.

även golf IV (hänt mig)

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

One Man Clan
4 287 Inlägg
2 augusti 2009
vet att jag har tätat rutan på en sån kärra för nått år sen... då läckte de in vatten i karosseriskarven mellan taket / A -stolpen precis under hörnet på rutan...

74 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
vet att jag har tätat rutan på en sån kärra för nått år sen... då läckte de in vatten i karosseriskarven mellan taket / A -stolpen precis under hörnet på rutan...

Har luskat vidare lite i problemet och vattnes som kommer droppandes är från rör/balk som går till sida till sida av bilen säkert för att hålla upp bilen vid en större krock.. har provat att känna ovanför röret och det är torrt så vattnet kommar sipprande ut från det..

74 Inlägg
3 augusti 2009
Trådstartare
DJTOGGE skrev:
Hej Har problem med min s40-05

När det regnar eller man tvättar bilen så blir de fullt med vatten inne i kupen. Både vid förar och passagerarsidan fram. "diagnåsutaget" och ca samma ställe på passagerarsidan..Droppar uppifrån

Har kollat alla dreneringshål fram och för taklucka alla fungerar som det ska.Någon som har ett tips på vad det kan komma ifrån ? eller haft samma problem själva.

Tacksam för svar.

Mvh

Har hittat en balk som det ligger en massa vatten i "stolpen som dörren hänger i. sedan är det den stolpen som röret sitter monterat i och där igenom det kommer in vatten i kupen. Men då är frågan ska det verkligren komma vatten i denna stolpe ? och finns det något dreneringsrör `??

113 Inlägg
10 augusti 2009
jag har samma fel på min s40N, var det på höger sida som det läckte in för dig? och kan du beskriva lite mer om vart det läckte in? wink

mvh

74 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
holken_ skrev:
jag har samma fel på min s40N, var det på höger sida som det läckte in för dig? och kan du beskriva lite mer om vart det läckte in? wink

mvh

Hej du!

Haft inne bilen på volvo nu i 5 dagar.15 timmar har dom lagt på den sa dom. Det läkte uppe ifrån instrumentpanelen där bakom någon stans sa dom. Dom hade bytt packningar och satt in ett dreneringsrör. Samt lagt silikon runt skruven i A-balken på båda sidor. Men lossar du den skruven som sitter i a-balken o in till röret i kupen så slipper du få in vattnet i kupeen. Lite väl onödigt o ha en swimingpool  i bilen smile

Sök