Jo.. Hur blir det nästa år när man ska skriva vad det är för år? Istället för 2009 nu så kan man ju skriva -09. Men nästa år så kan man ju inte skriva -10?!?! Eller?? Eller måste man då skriva 2010?
Inte för att det spelar så stor roll egentligen.. Men funderingarna går ju ändå
Klart man kan... Minns du inte vilka bekymmer det var 1999 när inte en människa på jorden trodde man kunde säga 00 utan alla skulle vara tvungna att säga 2000 hela tiden?
Klart man kan... Minns du inte vilka bekymmer det var 1999 när inte en människa på jorden trodde man kunde säga 00 utan alla skulle vara tvungna att säga 2000 hela tiden?
Det försvann ganska fort.
För att inte glömma rädslan att bilar med mera inte skulle klara omställningen.
Dock kan jag hålla med om att -10 känner mer fel än -09. Att säga att bilen är en nollnia fungerar, men att säga att det är en tia? Hmm, det ligger en del i det. blir först 2030 jag tycker det kommer låta bra igen.
Varför skulle man säga noll tio? Skärp er för fan har jag en nio nittiåtta då eller en tia eller tvåtusentia blir det såklart att man säger om årsmodellen, i text förstår jag verkligen inte skillnaden mellan -09 och -10.
Varför skulle man säga noll tio? Skärp er för fan har jag en nio nittiåtta då eller en tia eller tvåtusentia blir det såklart att man säger om årsmodellen, i text förstår jag verkligen inte skillnaden mellan -09 och -10.
Har också funderat på detta och -10 (tio) kan man ju inte säga - "vilken årsmodell är den bilen? - Det är en tia (-10)". Det låter ju helt sjukt :S:S Skulle hellre säga nolltia (-010) då, det låter bättre.
Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen. Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i." http://www.youtube.com/ZonephoX
Det löser sig nog Har nog aldrig hört om ett värre i-landsproblem... Minns som sagt hur det var 99, "man kan ju inte säga 00 gaaah?!?!?", det gick bra. Man vänjer sig.
Är det något som låter konstigt så är det ju just 010. Säg då hellre tvåtusentia och skriv -10 tills ni vänjer er, herrejösses