T-RÖD skrev:
Grymt fint bygge. Nästan så ja ångrar lite att ja inte köpte en 240 till ljudbygget ja också. Blir iaf grymt fint. Hoppas på o få provlyssna sen..
Kanske byta instrumenthuset till S70/v70? Annars kanon fint allt...
Slutstegs plaseringen är ja lite avis på. Men blir problem o få dit dubla dls steg i min bräda.. haha
/Andreas
Mjo den gav mig en hel del huvudbry
Jo jag har gått i de tankarna...men även ett singelinstrument...tex. sådan Henrik har i sin Capri eller en multi på 80mm från VDO....nackdelen är att de kostar mer än min bil (eller ja...varför skulle DET hindra mig? Kolla slutsumman på ljudet så
)
Jodå ngn ggn skall vi väl vara på samma plats?
Just nu kan jag säga att eh ja det känns som en hinna över ljudet...dock är elementen bara spelade 3 timmar eller så det släpper nog om 1-200 timmar
Jo jag har hört runt 150h för Focals högtalare...återstår att se. Kör just nu bara filtrerat och kompat. Inte rört eq:n ännu. Ingen idé...och med vissa hörselproblem som ställer till det så skall jag ta hjälp med tweak sen. Är främst midbasen som jag tycker låter för mkt och blir bumligt i mina öron, och dessytom överöstar den gärna röster för min del. Bullerskador från jobbet? Jopps.
Brains skrev:
Sålänge du inte blir nästan färdig och sen ångrar dig och gör om det
Vilket man gjort alltför ofta
ChriZtoffer skrev:
Ser mycket fräsigt ut! Väldigt annorlunda och coolt med steget i brädan!
Hoppas att du får till det så att det fungerar så som det ska och du vill.
Inte sett så många i Sverige som har det så.
En rejäl fördel iaf...
1.5M lågnivå, totalt 6m strömkabel (plus och minus från batteriet så 4 meter 50mm2 och 2m 20mm2) och totalt 5m högtalarkabel
Jodå...måste modda defrostern lite till.....måste installera mina elektriska backspeglar så armarna går rakt in i kepsen...dörrsidor skall göra...a-stolpar...ngr fler fästpunkter till brädan...
Brädan i sig var den JOBBIGA biten...bara resten "lätta" kvar nu
Tack för era ord