Bilprovningen kör som svin rasat diff med mera

Team-Adolfsson Gödseldräng
5 augusti 2009 · 4 529 Inlägg

var och bes BMWn idag
gick hur bra som helst först gick den igenom med bara två 2or på lysen fram
sen provkörde gubben bilen REJÄLT hörde länge hur han gasade och några rykare lär det blivit
och när han kom tebax så körde han in i hallen igen och gick igenom bakvagnen då hade all olja i diffen runnit ur genom lagret på sidan vid drivaxlen så diffen ven som fan fick en extra 2a
silentblocken som det inte var några fel på förut för 3 dagar sen när jag bes var det fel på nu en 2a till
han hittade bara mer och mer fel tills jag var uppe i 17 2or bara i bakvagnen och då bilen gicks igenom överallt av verkstad 3 dagar tidigare
så nu till frågan
får man vägra att gubbarna på bilprovningen får köra bilen ?
jag tänker då inte låta dom köra mer eftersom det här är andra diffen dom rasar för mig

MrGalant
5 augusti 2009 · 118 Inlägg

Varför åker du inte med när dem provkör då?

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 augusti 2009 · 5 042 Inlägg

Åk med nästa gång i bilen !
Då kör dom lungt. Låter dom aldrig köra ensam!

C H E V R O L E T <3
patrikke
5 augusti 2009 · 1 749 Inlägg

Jag tycker du ska dra samma historia med den som ansvarar över personalen där du besiktade.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
_budde_
5 augusti 2009 · 152 Inlägg

dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
5 augusti 2009 · 5 042 Inlägg

_budde_ skrev:
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Visst att dom kör hårt. Men inte så däcken ryker ska dom inte få !

C H E V R O L E T <3
_budde_
5 augusti 2009 · 152 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

_budde_ skrev:
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Visst att dom kör hårt. Men inte så däcken ryker ska dom inte få !

självklart inte...

KHRacing
5 augusti 2009 ·

gör som jag kommer göra med EVOn - lägg varvstoppet på 2500-3000 :-)

Finns ingen anledning alls för dem att varva högra vid ett "test" av drivlinan /annat.

Adolfsson: beklagar verkligen att de körde sönder din bil, jag hade utan tvekan tatt alltihopa med
stationschefen & även med verkstaden du varit på 3 dagare tidigare om de nu verkligen gått genom din bakvagn & inte bara tatt betalt för detta som många gör.

_budde_
5 augusti 2009 · 152 Inlägg

KHRacing skrev:
gör som jag kommer göra med EVOn - lägg varvstoppet på 2500-3000 :-)

Finns ingen anledning alls för dem att varva högra vid ett "test" av drivlinan /annat.

Adolfsson: beklagar verkligen att de körde sönder din bil, jag hade utan tvekan tatt alltihopa med
stationschefen & även med verkstaden du varit på 3 dagare tidigare om de nu verkligen gått genom din bakvagn & inte bara tatt betalt för detta som många gör.

lita aldrig på en verkstad..  finns många klåpare därute som bara vill ha betalt utan arbeta. lite smörjfett här o där så e allt fixat o räkningen e svindyr=(

Prolac
5 augusti 2009 · 123 Inlägg

du skulle ha pratat med de på direkten o sagt hur det var

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
_DamnIt R1 driver!
5 augusti 2009 · 5 128 Inlägg

_budde_ skrev:
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Där har du fel! Anser dom att dom har hittat någon som kan innebära fara för att framföra under en längre tid så får dom visst det lägga till 2or!

Tyskenracing BE*CE
5 augusti 2009 · 419 Inlägg

vet flera som har nekat dom till att köra deras bilar utan att ägaren till bilen har kört ist med bes.mannen brevid sig

//Tysken

Volvo R racing
Rquired Allmänt envis
5 augusti 2009 · 12 512 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
var och bes BMWn idag
gick hur bra som helst först gick den igenom med bara två 2or på lysen fram
sen provkörde gubben bilen REJÄLT hörde länge hur han gasade och några rykare lär det blivit
och när han kom tebax så körde han in i hallen igen och gick igenom bakvagnen då hade all olja i diffen runnit ur genom lagret på sidan vid drivaxlen så diffen ven som fan fick en extra 2a
silentblocken som det inte var några fel på förut för 3 dagar sen när jag bes var det fel på nu en 2a till
han hittade bara mer och mer fel tills jag var uppe i 17 2or bara i bakvagnen och då bilen gicks igenom överallt av verkstad 3 dagar tidigare
så nu till frågan
får man vägra att gubbarna på bilprovningen får köra bilen ?
jag tänker då inte låta dom köra mer eftersom det här är andra diffen dom rasar för mig

Han måste väl förstå att han orsakade det där? Om oljan rann ut under hans korta provtur så borde du ju rimligen inte kunna ta dig till stationen med olja kvar i.

Ställ till lite bråk nere på stationen och se hur det går, och i framtiden kör själv eller låt dem köra om de insisterar men håll stenhård koll på dem. Som någon skrev behövs varken varvstopp, burnouts eller fullgas för att kolla en bils funktion smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
endorfinslaven
5 augusti 2009 · 671 Inlägg

Det låter som din bil är ett vrak !
17 2or på enbart bakvagnen talar sitt tydliga språk..
Vore bilen i bra skick så tål den att piskas......
Vad handlade de andra 2orna om...
Obefintliga bromsar.... o annat trafikfarligt...
Undrar vad besiktningsgubben tyckte om liket....

azid Det som inte dödar gör ont
5 augusti 2009 · 2 668 Inlägg

haha 17 2or på bakvagnen. tur att han såg det så du inte tappade bakdelen i 120

2slow
Brandis Diktator
5 augusti 2009 · 968 Inlägg

shit, fan den gubben va rätt bra grinig! finns det ens 17 saker på bakvagnen att ge nerslag på? tycker du ska åka till verkstaden du gjorde service och säga att dom gjorde ett dåligt jobb och ska göra om det, eller så ringer verkstaden upp den chefen på bilprovningen och säger att bilen är i perfekt skick.

kolvas
5 augusti 2009 · 4 001 Inlägg

Om den rasade utav hans körning så bör den inte ha hållit så länge till ändå.

Men du ska/skulle tagit upp det med stationschefen med en gång och åk ALLTID med när någon (oavsett vem) ska provköra bilen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
-Mackan- Fire And Silk
5 augusti 2009 · 2 254 Inlägg

Den ända provkörningen de gör i Nyköping är mellan bromstesthallen och avgas/leder/rost kontrollhallen. Och det är sträcka på ca 25m. Och då hinner man knappt upp 30km/h.

Är det en längre sträcka de åker när de provkör? Skulle bli skit sne om de körde hårt med bilen, för det finns det ingen anledning till att göra.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
volvo855t5r
5 augusti 2009 · 217 Inlägg

dem er noen svin på bes, jeg må alltid ha minst to sjekker, dem finner alltid noe å sette fingeren på, men sist gang nå fikk jeg en utrolig hyggelig mann som både smilet og godkjente bilen smile
ikke noe grise kjøring heller, men det kan dem ikke gjøre med en kald turbo bil heller wink
også har jeg aut og setter den i eco drive og da får man ikke opp så meget turtall, når jeg kjører fra bes settes den i sport og the game continue

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
daajvid Elektriker
5 augusti 2009 · 1 138 Inlägg

fattar inte en grej.. aldrig varit med om att testkört och sedan kollat under bilen..

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
BMW 330I "Cab" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang