3193
Sök

Bilprovningen kör som svin rasat diff med mera

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 augusti 2009
Trådstartare
#1
var och bes BMWn idag
gick hur bra som helst först gick den igenom med bara två 2or på lysen fram
sen provkörde gubben bilen REJÄLT hörde länge hur han gasade och några rykare lär det blivit
och när han kom tebax så körde han in i hallen igen och gick igenom bakvagnen då hade all olja i diffen runnit ur genom lagret på sidan vid drivaxlen så diffen ven som fan fick en extra 2a
silentblocken som det inte var några fel på förut för 3 dagar sen när jag bes var det fel på nu en 2a till
han hittade bara mer och mer fel tills jag var uppe i 17 2or bara i bakvagnen och då bilen gicks igenom överallt av verkstad 3 dagar tidigare
så nu till frågan
får man vägra att gubbarna på bilprovningen får köra bilen ?
jag tänker då inte låta dom köra mer eftersom det här är andra diffen dom rasar för mig


118 Inlägg
5 augusti 2009
#2
Varför åker du inte med när dem provkör då?

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 augusti 2009
#3
Åk med nästa gång i bilen !
Då kör dom lungt. Låter dom aldrig köra ensam!

C H E V R O L E T <3

1 749 Inlägg
5 augusti 2009
#4
Jag tycker du ska dra samma historia med den som ansvarar över personalen där du besiktade.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

152 Inlägg
5 augusti 2009
#5
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 augusti 2009
#6
_budde_ skrev:
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Visst att dom kör hårt. Men inte så däcken ryker ska dom inte få !

C H E V R O L E T <3

152 Inlägg
5 augusti 2009
#7
Children-Of-Bodom skrev:
_budde_ skrev:
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Visst att dom kör hårt. Men inte så däcken ryker ska dom inte få !

självklart inte...

KHRacing
5 augusti 2009
#8
gör som jag kommer göra med EVOn - lägg varvstoppet på 2500-3000 :-)

Finns ingen anledning alls för dem att varva högra vid ett "test" av drivlinan /annat.

Adolfsson: beklagar verkligen att de körde sönder din bil, jag hade utan tvekan tatt alltihopa med
stationschefen & även med verkstaden du varit på 3 dagare tidigare om de nu verkligen gått genom din bakvagn & inte bara tatt betalt för detta som många gör.

152 Inlägg
5 augusti 2009
#9
KHRacing skrev:
gör som jag kommer göra med EVOn - lägg varvstoppet på 2500-3000 :-)

Finns ingen anledning alls för dem att varva högra vid ett "test" av drivlinan /annat.

Adolfsson: beklagar verkligen att de körde sönder din bil, jag hade utan tvekan tatt alltihopa med
stationschefen & även med verkstaden du varit på 3 dagare tidigare om de nu verkligen gått genom din bakvagn & inte bara tatt betalt för detta som många gör.

lita aldrig på en verkstad..  finns många klåpare därute som bara vill ha betalt utan arbeta. lite smörjfett här o där så e allt fixat o räkningen e svindyr=(

123 Inlägg
5 augusti 2009
#10
du skulle ha pratat med de på direkten o sagt hur det var


R1 driver!
5 128 Inlägg
5 augusti 2009
#11
_budde_ skrev:
dom måste ju provköra=)  de e ju bes. kollar ju så allt är i okay skick..  dom har skyldighet att kolla drivning o alla komponenter som det innebär.. va o bes min 240 i måndags..  han körde nästan varvstopp på 1:an 2:an o 3:an. inte äns ja har kört den så hårt.  men dom gör ju dock så för att kolla så de inte händer nått kaotiskt när man e ute o kör..  men om man e på efterkontroll o ska bes om bilen.  så kan dom inte lägga till mer 2:or än dom som du redan fått..  vet folk som har varit med om de..  inte kul..
Mvh

Där har du fel! Anser dom att dom har hittat någon som kan innebära fara för att framföra under en längre tid så får dom visst det lägga till 2or!


BE*CE
419 Inlägg
5 augusti 2009
#12
vet flera som har nekat dom till att köra deras bilar utan att ägaren till bilen har kört ist med bes.mannen brevid sig

//Tysken

Volvo R racing

Allmänt envis
12 512 Inlägg
5 augusti 2009
#13
Team-Adolfsson skrev:
var och bes BMWn idag
gick hur bra som helst först gick den igenom med bara två 2or på lysen fram
sen provkörde gubben bilen REJÄLT hörde länge hur han gasade och några rykare lär det blivit
och när han kom tebax så körde han in i hallen igen och gick igenom bakvagnen då hade all olja i diffen runnit ur genom lagret på sidan vid drivaxlen så diffen ven som fan fick en extra 2a
silentblocken som det inte var några fel på förut för 3 dagar sen när jag bes var det fel på nu en 2a till
han hittade bara mer och mer fel tills jag var uppe i 17 2or bara i bakvagnen och då bilen gicks igenom överallt av verkstad 3 dagar tidigare
så nu till frågan
får man vägra att gubbarna på bilprovningen får köra bilen ?
jag tänker då inte låta dom köra mer eftersom det här är andra diffen dom rasar för mig

Han måste väl förstå att han orsakade det där? Om oljan rann ut under hans korta provtur så borde du ju rimligen inte kunna ta dig till stationen med olja kvar i.

Ställ till lite bråk nere på stationen och se hur det går, och i framtiden kör själv eller låt dem köra om de insisterar men håll stenhård koll på dem. Som någon skrev behövs varken varvstopp, burnouts eller fullgas för att kolla en bils funktion smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

671 Inlägg
5 augusti 2009
#14
Det låter som din bil är ett vrak !
17 2or på enbart bakvagnen talar sitt tydliga språk..
Vore bilen i bra skick så tål den att piskas......
Vad handlade de andra 2orna om...
Obefintliga bromsar.... o annat trafikfarligt...
Undrar vad besiktningsgubben tyckte om liket....

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
5 augusti 2009
#15
haha 17 2or på bakvagnen. tur att han såg det så du inte tappade bakdelen i 120

2slow

Diktator
968 Inlägg
5 augusti 2009
#16
shit, fan den gubben va rätt bra grinig! finns det ens 17 saker på bakvagnen att ge nerslag på? tycker du ska åka till verkstaden du gjorde service och säga att dom gjorde ett dåligt jobb och ska göra om det, eller så ringer verkstaden upp den chefen på bilprovningen och säger att bilen är i perfekt skick.

4 001 Inlägg
5 augusti 2009
#17
Om den rasade utav hans körning så bör den inte ha hållit så länge till ändå.

Men du ska/skulle tagit upp det med stationschefen med en gång och åk ALLTID med när någon (oavsett vem) ska provköra bilen

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Fire And Silk
2 254 Inlägg
5 augusti 2009
#18
Den ända provkörningen de gör i Nyköping är mellan bromstesthallen och avgas/leder/rost kontrollhallen. Och det är sträcka på ca 25m. Och då hinner man knappt upp 30km/h.

Är det en längre sträcka de åker när de provkör? Skulle bli skit sne om de körde hårt med bilen, för det finns det ingen anledning till att göra.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

217 Inlägg
5 augusti 2009
#19
dem er noen svin på bes, jeg må alltid ha minst to sjekker, dem finner alltid noe å sette fingeren på, men sist gang nå fikk jeg en utrolig hyggelig mann som både smilet og godkjente bilen smile
ikke noe grise kjøring heller, men det kan dem ikke gjøre med en kald turbo bil heller wink
også har jeg aut og setter den i eco drive og da får man ikke opp så meget turtall, når jeg kjører fra bes settes den i sport og the game continue


Elektriker
1 138 Inlägg
5 augusti 2009
#20
fattar inte en grej.. aldrig varit med om att testkört och sedan kollat under bilen..

[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]


Sök