Det va som fan.. i fkp å allt:D då hoppas jag att man får komma å ta en titt någon gång?? det vore jäkligt kul å få va med å kolla någon dag när det är motor bygge på g
Det va som fan.. i fkp å allt:D då hoppas jag att man får komma å ta en titt någon gång?? det vore jäkligt kul å få va med å kolla någon dag när det är motor bygge på g
kämpa på!! kommer bli fett
Inga problem bara säga till innan, är i garaget i princip varje kväll
Tackar
Har gjutit 2 st former till nu på rasterna, så ska börja fortsätta försöka få dit dom på brädan nu
roligt med 200sx-trådar. Dock blir allt så mycket dyrare än vad man tänkt sig. Hjälper brorsan lite med hans och tro han ligger på runt 150000 i bara motorn nu...utan turbo och styrsystem. Dock är det starkare foder osv i, toppen ombyggd till mekaniska lyftare samt raceportad osv osv osv. ´ Din kommer bli grymt fin om du håller dig till planen du har exteriört
Vill inte ha något kina kit, och sen alldeles för lite turbo
daaanyy skrev:
roligt med 200sx-trådar. Dock blir allt så mycket dyrare än vad man tänkt sig. Hjälper brorsan lite med hans och tro han ligger på runt 150000 i bara motorn nu...utan turbo och styrsystem. Dock är det starkare foder osv i, toppen ombyggd till mekaniska lyftare samt raceportad osv osv osv. ´ Din kommer bli grymt fin om du håller dig till planen du har exteriört
Lycka till!
Ja, det springer lätt iväg, gäller att kunna sätta gränser Och jag ska hålla mig till planen Det får ta den tid det tar, att både bygga o få ihop pengarna till det
Hållt på o slipat o spacklat mätar husen, Fan vad långtråkigt det blir, och tid tar det minsann!
Måttat in och limmat husen
första lagret glasfiber spackel o slipning
in action!
kan nog bli bra
La sedan ett till lager spackel, och slipade, och innan ja åkte hem la ja dit den sista klicken glasfiber spackel, blir förhoppningsvis att fortsätta slipa och börja finspackla imorn.
Att du inte skickar i en RB25a när du ändå ska lägga 70k på motorn! Lägger man 50k på en RB25 (vad du har kvar efter inköp av motorn) så får du troligen en potentare maskin sammanfattningsvis. Framför allt bättre bottendrag.
Men vilket som, roligt projekt! Kommer nog bli kanon
ser bra ut du!! ja glasfiber är inge vidare å slipa det kliar så in i h-vete...
Mm, hatar det
Ser att husen ser ut att sitta lite snett på bilden, men de är det att det sitter en mätare i en som lurar
Hade de varit snett hade du ju fixat det ändå Du ska inte överväga S14A fronten då?
Har kollat lite på s14a front, men s15 är ju så grymt mycket snyggare + och det skiljer inte jätte mycket i pris om man inte hittar begagnat
lampan skrev:
flocka panelen sen eller?
hojjta till om det är intressant.
Ja, det ska jag göra, tanken är att flocka det mesta utav inredningen
erick skrev:
Att du inte skickar i en RB25a när du ändå ska lägga 70k på motorn! Lägger man 50k på en RB25 (vad du har kvar efter inköp av motorn) så får du troligen en potentare maskin sammanfattningsvis. Framför allt bättre bottendrag.
Men vilket som, roligt projekt! Kommer nog bli kanon
Har övervägt det, fast då kan de ju bli mer krångel när man ska besiktiga, kan bli svårt nog att få igenom som det blir, sen väger ju RB25a motorn cirka 60-70 kg mer, och vem vill ha det i fram?
Slipa o spacklat ännu mer idag, även även rivit ur ännu mer inredning
Kan säga att jag har kramp i vartenda finger just nu efter att ha slipat allting för hand
La på lite färg för att se ojämnheter, testade även att sätta dit några biltema mätare för att se hur de blir
lite pill kvar, men ser ut att bli bra iaf'
Första gången jag gör något liknande överhuvudtaget som sagt, så var snälla med kommentarerna
stolar ur
även allt ibak ur
allt för idag
Hur pass noga är det egentligen med finishen på spackling o de när man ska flocka de?
Och flockningen i bilen kommer att bli svart, men vet inte vad jag ska lacka panelen o de i för färg, bilen kommer att bli blå, så antingen samma färg som bilen, eller kanske silver? eller något annat förslag??