3430
Sök

Problem med GOLF GTI II 86a

46 Inlägg
6 augusti 2009
Trådstartare
Tjenare! Har ett problem med min golf som förövrigt är felfri! Den vill liksom skutta! När du ligger i 1an och skall köra ur en korsning från stillaståände vill den liksom skutta. Precis som om du har för hög växel med för lågt varvtal. Ni vet hur jag menar då va?

Det händer i bland att de följer med upp ett par växlar liksom börjar hoppa i 1an du växlar 2an de fortsätter du lägger i 3an och de lägger av... Men man känner även de när man kör snabbt att de liksom misständer eller något att den puffar lite. Känslan när du kör snabbt är dock som om att vägen är ojämn! Men de e liksom inget man tänker på.

Det jobbiga är i de låga växlarna. Man vet liksom aldrig när man kan "raca" med någon i en ljuskorsning wink Om den skall hoppa eller om den skall gå fint!

Detta fel uppstår inte hela tiden bara i bland! Jag undrar då om de beror på bränslepumpen (bränslepumpen ger i från sig ett konstig läte typ som en liten motor vilket då sitter i den iom att de är en pump big_smile ) eller om de kanske är något stift som är kasst eller om någon tändkabel e kass? Någon som har någon trevlig teori?

TACK!

3 235 Inlägg
6 augusti 2009
Kan vara överslag mellan tändklablarna, eller annat elektriskt som har med tändningen/insprutningen att göra.

Har du bytt tändstift, rotor/fördelare?

Sök