3513
Sök

Lysande blinkers till 740

22 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
Hej! smile

Jag funderar lite på hur man kan koppla på min 740 så att mina blinkers lyser fram under parkerings/positionslampan. kan man koppla ihop dom på något sätt så att blinkersen lyser hela tiden fram? och sen att den blinkar när man gör det. har provat att koppla ihop plus kabeln från positionslampan till plus på blinkerslampan, då lyser den fram sidan och bak, vill dock bara lysa utan att den går och blinka med då..
nån som har en bra lösning på detta?

/Daniel

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
7 augusti 2009
sätt dit en två polig lampa istället för den so sitter nu! en pol är för 21W och den andra för 5W, du får löda på egna kablar på lampan men blir enklast..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2009
menar du framblinkers eller sidomarkeringen?

Om du menar sidomarkeringen så gör följande, du klipper jordkabeln till sidomarkeringen och drar en kabel från minus på sidomarkeringen till plus på parkeringsljuset, så det blir två plus till sidomarkeringen istället för en plus och en minus... då lyser dom konstant men när man slår på blinkersen så blinkar dom..

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

22 Inlägg
7 augusti 2009
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
menar du framblinkers eller sidomarkeringen?

Om du menar sidomarkeringen så gör följande, du klipper jordkabeln till sidomarkeringen och drar en kabel från minus på sidomarkeringen till plus på parkeringsljuset, så det blir två plus till sidomarkeringen istället för en plus och en minus... då lyser dom konstant men när man slår på blinkersen så blinkar dom..

jag gjorde så men koppla bara till positionslampan istället för parkering, så det blev 2 plus till sidoblinkersen.
och nu funkar inte de läget alls att ha på i bilen, ingen lampa lyser på det läget...

Sök