Tjena!
Då va de väl dags igen då..
De hela börja med att jag o min vän skulle överraska hans vän med att sätta ihop hans kompressorbil som stått i garaget typ x antal år då kolven spika sönder ( vi tror att de va pga pumpen som inte riktigt hängde med )
Sagt o gjort slängde på toppen på han dit med kompressor slangar m.m m.m
Jörn hade inte en aning att detta pågick vilket var skit kul. Han kom hem helt ovetande då han jobbar utomlands.. till en bil som stått i garaget i typ 3 år o bara väntat.. O nu helt plötsligt så fungerade bilfan !!!
Körde väl 10 mil sen in i garaget igen o sen ut o jobba ännu mer.
Kimmo började då säga att var dag som gick att fan man ska ha den där bilen vilken jävla bil !
Kunde inte annat än hålla med...
Nu blev jag ju av med min turbobil dessutom..
Kimmo skrek bokstavligen ut.. PERFEKT! HANDLA!!
Vad skulle jag säga? :roll:
Så planerna har väl vart på tal rätt länge så att säga...
Lite spec då.
M20b20
Kompressor á la JM TECH
Haltech sprut ifrån typ sena 70 talet kanske? Som Ivars typ skulle säga FAIL?!?
Extraktorgrenrör
Saab turbo spridare
Extern kylare med pump för o kyla laminova stavarna som går in i insuget
Oljesprut på kolvarna
Chassi
M3 E30 Framvagn
M3 E30 Bakvagn
Komplett !
Bilstein / HR Clubsport till M3E30
M3E30 Bromsar runt om
OK
Stålomspunna slangar m.m
Sportskivor
M3 Contour 17"
Fjäderbensstag fram o bak
Finns nog inte så mycket mer o säga.. en äckligt rolig bil o köra när de börjar svänga helt klart
Kompressorn laddar 1,1 bar o slutar varva vid 7800 rpm så de e målet till 2010!!!
samt mer mer mer mos
Till nästa år är planeran som följande:
Vipec ( självklart ! )
z45 turbo kam
Ventilfjäderkit steg 3
Förstärkta vippor
annan btr
ställbart kamdrev
Målet är att köra Etanol
Så catchtank som pumpas med hjälp av walbro
sen lär de väl bli dubbla 044 stålomspunnet hela vägen
Brorsan ska även få göra en omlack på hela bilen 8)
Bilder!
Over n Out !