2596
Sök

BMW E30 Kompressor -86 - Link / MSD nytt sprut !

Rosen!
7 Inlägg
13 september 2009
#41
känns som att jag redan har gjort det eller;)

Real Cars Are Made in Deutschland

345 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
#42
jo ja vet.. jättetack för hjälpen oxå wink kommer bilder så fort kevin får rumpan ur vagnen o fixar bilderna smile


345 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
#43
helt sjukt vad invecklat de var att ta bort insuget från toppen... aldrig vart med om nå liknande.. varenda insexskruv skulle borta.. e uppe i typ 100 st nu haha  lol


Bild på kompressorn som sitter på maskinen smile
http://www.tfkracing.se/0909141.jpg

Maskinen ur.. extraktorgrenröret skall poleras o skina lite mer sen
http://www.tfkracing.se/0909142.jpg

Motor ur alltså
http://www.tfkracing.se/0909143.jpg

Nya toppen med all godis i big_smile
http://www.tfkracing.se/0909144.jpg

En till på nya
http://www.tfkracing.se/0909145.jpg

Lite smutsig insug... orsakat av kolvhaveri, nu skall de rengöras !
http://www.tfkracing.se/0909146.jpg

Gamla toppen som får skämmas
http://www.tfkracing.se/0909147.jpg

Testade o köra autosol på en del.. nu kan man speglas sig o kolla hur snygg man va i garaget oxå  lol
http://www.tfkracing.se/0909148.jpg

Montera ihop nya toppen med gamla bottendelen..
http://www.tfkracing.se/0909149.jpg

Skall kolla hur mycket spel det är mellan kolv o ventil senare i veckan sen riva ur hela bottendelen så jag kan lämna in de på balansering samt urfräsning.. big_smile

Tack Matte för hjälpen i garaget.. jättetacksam !!

/Robin


DailyFresh Drifter
2 466 Inlägg
14 september 2009
#44
ser ruskigt fint ut smile

keep it up

mvh stångberg

Kolla in mitt projekt här http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=101789/
Automationstekniker

511 Inlägg
14 september 2009
#45
grymt projekt, blev riktigt sugen på en e30 själv kanske ska fixa sej en turbo e30 wink

Projekt, BMW 328 e46 Schmiedmann Black Edition
Projekt Fort Sierra med 9000TurboX

Rosen!
7 Inlägg
14 september 2009
#46
Vi har fan kommit en bit på vägen nu:)

Real Cars Are Made in Deutschland

345 Inlägg
14 september 2009
Trådstartare
#47
tack så mycket stångberg big_smile

haha bara o görat halvorsen.. du kommer säkert inte ångra dig wink
e man väl där så lämnar man inte skiten hehehe

jajamen Matte o mer på vägen ska vi komma smile


345 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
#48
Liten uppdatering iaf. Biltema hade enkel modellera 1kg för 30 kr så de va bara o slå till big_smile


Kolvarna är nu urplockade, samt veven. Så de blir o lämna in kolvarna på fräsning på typ 3mm ska kolla om de ens går.. Blir o börja räkna lite på kompförhållande osv. Om det är så att jag ska skippa o-ring o köra MLS ist för o höjja upp toppen o på så sätt slippa fräsa kolvarna.. Får se va Charlie på VMT säger smile

Sen blire de o balansera allt samt lätta svänghjulet smile Hur mycket bör man lätta, några som har lite förslag o olika erfaranheter av de olika massorna?


Mvh


Allmänt efterbliven
542 Inlägg
6 november 2009
#49
RRBmw skrev:
Sen blire de o balansera allt samt lätta svänghjulet smile Hur mycket bör man lätta, några som har lite förslag o olika erfaranheter av de olika massorna?


Mvh

Så mycket som möjligt? wink

Hellre liten och rapp än stor och slapp
Min projekttråd (bmw 327 som ska kompressormatas)

345 Inlägg
6 november 2009
Trådstartare
#50
hehe jo men hur mycket är så mycket som möjligt utan att man förlorar allt, dåligt på att formulera mina frågor.. men hoppas du förstår

Mena kan ju inte åka runt med ett svänghjul som väger 3 pannor t ex.. kommer inte finnas nå massa kvar.. därav min undran om de e nån som kört med olika stora svänghjul smile


345 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
#51
Bottendelen, svänghjul, kolvar, tryckplatta osv osv är nu inlämnat hos VMT

De visa sig att toppen va sprucken med all godis som jag köpte. Så jag lämna in min topp från kompressorn som redan är portad osv. Så de blir mirafräsning på den så raceventilerna går i han.
Sen skall allt flyttat över.
Svänghjulet skall lättas till 5.5 kg tror de väger 8-9 kg orginalt, så de lär bli sketa bra.

Kolvarna skall fräsas så att ventilerna inte slår i.
Sen skall bottendel med remskivor samt tryckplatta balanseras smile

Hoppas att få tillbaka allt så fort som bara möjligt så man kan fortsätta.

Mvh Robin


snickare
612 Inlägg
21 november 2009
#52
priset på allt de där då? (A)

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

345 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
#53
de vet jag inte smile får vi se när vi hämtar ut grejerna smile


Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
21 november 2009
#54
grymt projekt!

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

345 Inlägg
22 november 2009
Trådstartare
#55
hehe tack du.. som jag sagt tidigare.. inte i närheten av dina bilar wink


345 Inlägg
18 december 2009
Trådstartare
#56
Alla motordelar hemma nu big_smile

Ska förmodligen göra ett ryck i mellandagarna förmodligen o börja montera big_smile

Mvh Robin


345 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
#57
Bättre sent än aldrig  lol

Lite julklappar smile
http://www.tfkracing.se/0912241.jpg

Balanserad vev, gamla spruckna b25 toppen, balanserad tryckplatta, med ett lättat svänghjul big_smile
http://www.tfkracing.se/0912242.jpg

2 liters bottendelen
http://www.tfkracing.se/0912243.jpg

Efter lite trixs o fix
http://www.tfkracing.se/0912244.jpg

2 liters värsting toppen med z58, hdvippor crmo retainers o raceventiler big_smile
http://www.tfkracing.se/0912245.jpg

O så ihop
http://www.tfkracing.se/0912246.jpg

Nu har jag markerat upp vart insugsventilen tar i nånstans på kolven, så nu skall alla in på fräsning. Sen bara montera ihop o starta  :twisted:

Mvh
Senast redigerat av RRBmw (25 december 2009)


345 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
#58
Nu är kolvarna äntligen hemma. VMT fräste ur 3 mm på både avgas o insugssidan, vi hoppas att de räcker. Ska kontrollmäta de ytterliggare några ggr.

Nya ramlager skall hämtas ut också smile

Mvh


345 Inlägg
13 februari 2010
Trådstartare
#59
Usch elallergisk,

elen är iaf fixad, blev mycket bättre än hur de såg ut innan..

Skruvat ihop bottendelen nu också, så snart på med topp o all de andra så är de bara o stoppa i maskinen o vrida om sen åka upp till Avesta smile
Vet dock inte hur de ser ut med tider just nu där uppe, men vore skönt o få maskinen klar så fort som bara möjligt så man kan ha chansen att slippa vänta till i mitten på sommaren.

Efter kihls köpe av fälgar, så har man börja sukta runt lite på fälgar, men vet inte alls vad man ska ha för nåt, skulle vilja få tag på alpina 17" men de vara inte vara allt för vanliga så vi får se smile

http://www.tfkracing.se/1002121.jpg

Chefen har talat tongue
http://www.tfkracing.se/1002122.jpg

http://www.tfkracing.se/1002011.jpg

http://www.tfkracing.se/1002012.jpg

http://www.tfkracing.se/1002013.jpg


345 Inlägg
3 mars 2010
Trådstartare
#60
Har hänt en del sen senaste uppdateringen...

Har monterat i allt nu o startat grejerna, otroligt najs sound.

Haltech sprutet har strulat så har stått o felsökt i 2 dagar i stortsett men äntligen nu så funkar allt..

Nya Supertech raceventiler sitter numera i toppen från PPF.
Nya 525cc Precision spridare ska slängas på, ligger på hyllan, också de ifrån PPF

Tackar Bäckis för fin service som alltid, sen Stefan o Gurra som hjälpt mig de senaste dagarna smile

Mvh Robin



Sök