3902
Sök

Hjälp med mont av laddtrycksmätare.

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
ska montera en laddtrycksmätare i min volvo 945 ltt 97a. behöver endast veta vart jag kopplar vakuumet i motorrummet, gärna med bild. sen undrar jag vart man kan hitta ett tkors för vakuum slangar.

5 089 Inlägg
8 augusti 2009
det ska kopplas efter gasspjället någonstanns på insuget. bara att ta slangen t.e.x dumpen å sätta på ett t kors imellan.

\Lindgren

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
men det sitter väll ingen dump på min.

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
ingen som vet och har bilder.

5 089 Inlägg
8 augusti 2009
Har du en turbo så har du en dump. sen sitter på turbon. det går en vakumslang till turbon. dumpen sitter med tre skruvar på turbon.

\Lindgren

14 Inlägg
8 augusti 2009
det sitter en "dump" på turbon med tre skruvar på slangen som går mellan den och insuget kan du sätta ett t kors till mätaren

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
oki trodde att dumpen satt på nått av rören till ic.

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
oki tack men nån som vet vart jag hittar tkorsen för vakuum slangar.

836 Inlägg
8 augusti 2009
FLindgren skrev:
Har du en turbo så har du en dump. sen sitter på turbon. det går en vakumslang till turbon. dumpen sitter med tre skruvar på turbon.

Förstår inte riktigt var du har fått för dej att bara för en bil har turbo så har den dump...200a s13 har inte dump orginal t ex

836 Inlägg
8 augusti 2009
t kors hittar du väl på biltema och på en maaassa andra ställen

7 277 Inlägg
8 augusti 2009
kenny_crx skrev:
FLindgren skrev:

Förstår inte riktigt var du har fått för dej att bara för en bil har turbo så har den dump...200a s13 har inte dump orginal t ex

Hur många bilar utöver S13 kan du nämna som saknar dump?
Finns det ens någon som är tillverkade senare än början av 90 talet som inte har det?

836 Inlägg
8 augusti 2009
Brains skrev:
kenny_crx skrev:
FLindgren skrev:

Hur många bilar utöver S13 kan du nämna som saknar dump?
Finns det ens någon som är tillverkade senare än början av 90 talet som inte har det?

e det frågan om hur många bilar som har det? nej personer antyder att alla bilar med turbo har dump och det e felaktigt sen kvittar det om det bara finns två modeller i världen som har det eller hur? smile

Skaune
8 augusti 2009
dump hit o dump dit, avlastningsventil heter det! wink

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
8 augusti 2009
t-kors ska du få med  mätaren

2slow

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
azid skrev:
t-kors ska du få med  mätaren

ja men denna kommer ifrån en bil som jag skrotade, så ett tkors finns inte, så jag måste hitta nån som säljer sånt.

518 Inlägg
8 augusti 2009
ta ett t kors från vindrutespolningen, där brukar det sitta ett.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.

3 182 Inlägg
8 augusti 2009
Trådstartare
Karl-Bertil skrev:
ta ett t kors från vindrutespolningen, där brukar det sitta ett.

just det då vet jag vad jag ska leta efter. tackar.

Sök