Då kommer tråden om mitt nyförvärv, köpte denna Audi i Skellefteå för vad jag tyckte ett rätt bra pris, då jag pratade med en polare om en annan som skulle kosta väll drygt de dubbla, iallafulla fall så var de dags för ett märkesbyte tyckte jag, eller inte helt, kadett ´79an är ju kvar, men hur som helst så fick morsan nys om denna på blocket (varför nu ens mor letar bil till sin son...) och jag var inte sen att ringa då jag fick nys om den, for ner i lördags och tittade och provkörde och bestämde mig, denna ska jag ha! och så blev de, efter 10 mil och 3 mil crusande står den stora tysken hemma på gården, bland oplar och en skogsgrön passat ´98 med 9200 mil på mätaren
Lite kort info om Audin
Kaross: C4 Avant med A6 lister och lysen bla, bi xenon konverterad
Drivlina: 2.3 liters femma på 136 friska, fempetlåda och endast grävdrift
Interiör, ljusgrå/svart med lite trevliga mätare och träpanel och nyare ecc´n som ser trevlig ut och funkar kalas
Hjul: RS4 17"are
Ljud: JVC spelare, Gas 12" bas i skuffen, 4 kanals steg, original högtalare i samtliga dörrar, spelar dugligt för en bruksbil iaf
Planer:
Interiör:
S4 ratt
nå fina mattor
röda led rör under framstolarna och brädan
Exteriör:
Fixa lite småskavanker (vad förväntar man sig av en bil som gått 26k mil och är 16 år gammal?)
RS4 front och kjolar
nerlack bak
takvinge
tonade rutor
Dahlbäck dekal i vindrutan
Ljud:
Nya högtalare i dörrarna
Nytt steg
Ny baslåda med nya basar