4398
Sök

Skakningar saab 9-3 2.0T

168 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Jaha. Då var man Saab ägare då. Otippat värre!! skall bli mycket intressant. Köpt brorsans saab 9-3 sport coupe 2.t års-99 som rullat 14 tusen mil för 23 lök. Det enda är att bilen skakar...?! vet inte om det är någon skev fälg eller om det är något med drivningen...Det skakar ej i högre hastigheter. Och skakningarna känns inte i ratten utan mer i växelspaken. Det är ingenting som förvärrats med tiden. Någon som har minsta lilla aning om vad jag kan börja att kolla förutom att göra en framvagnsinställning å kolla fälgarna typ:D? tror dock att detta rör sig om mer än en skev fälg?! ( la även märke till när brorsan skulle backa bak bilen att ena fram fälgen lixom "hackade" mellan det att han la i växeln och började backa) vet inte om det har någonting med saken att göra men ändå värt att nämna...Tips på vad detta kan vara skulle uppskattas

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
11 augusti 2009
Lådan eller en drivaxel ??

Vibrationerna säger mig att det kan vara en bussning som håller lådan i rätt position men det där "hacket" låter ju mer som att det skulle vara något mer liknande en drivaxel.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

168 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Lådan eller en drivaxel ??

Vibrationerna säger mig att det kan vara en bussning som håller lådan i rätt position men det där "hacket" låter ju mer som att det skulle vara något mer liknande en drivaxel.

En kompis sa samma sak, att det är en växellådskudde eller motorkudde typ... Inge vidare grejjer med andra ord:S fuck...
Senast redigerat av EmlanGbg (11 augusti 2009)

2 982 Inlägg
11 augusti 2009
skakar den konstant, eller vid en viss fart eller tillochfrån?
fälg skev? bromsskiva skev? obalans i hjul? dåliga styrleder?

168 Inlägg
11 augusti 2009
Trådstartare
Residence skrev:
skakar den konstant, eller vid en viss fart eller tillochfrån?
fälg skev? bromsskiva skev? obalans i hjul? dåliga styrleder?

Till och från och i vissa hastigheter. Får helt enkelt börja att kolla upp allt sådant...skall göra en framvagns inställning de första jag gör iaf...hoppas att det inte är något allvarligt/dyrt:S

HOLSET ÄLSKARE
53 Inlägg
12 augusti 2009
automat eller manuell låda i bilen??

2 164 Inlägg
12 augusti 2009
Bussningar till motor o låda om de inte känns i ratten eller i chassit.
Kolla in på speedparts.se om du vill ha bra grejer till bra pris.
Stcs.nu har ett bra forum om alla saab bilar och är du medlem får du rabbater med på vissa ställen.
Hoppas de löser sig för dig.

MVH

F

168 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
244Drag skrev:
automat eller manuell låda i bilen??

Manuell såklart..!smile

168 Inlägg
13 augusti 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Bussningar till motor o låda om de inte känns i ratten eller i chassit.
Kolla in på speedparts.se om du vill ha bra grejer till bra pris.
Stcs.nu har ett bra forum om alla saab bilar och är du medlem får du rabbater med på vissa ställen.
Hoppas de löser sig för dig.

MVH

F

grymmt..skall kolla upp detta! Tack!

Sök