3066
Sök

Volvo Duett P210 -66

Volvo P210 -66 Tanken är att det ska bli orginal så långt det går förutom färgen

788 803 Visningar
Uppdaterades senast 26 juli 2019
505 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 509 Inlägg
14 november 2009
L-W-L skrev:
Du gjorde mig lite osäker där fabrorbozze så jag kolla på lite gamla bilder från insidan. Finns en stående balk och en liggande trä regel. Trä regeln är nog mitt i den blivande skarven men ser inget problem i att fläcka bort den

tänkte om det var fina droplister på nya taket kanske du skulle skarva på vindrutestolparna & byta balken ovanför dörren men sen bakåt på bilen byta som du ritat?

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

505 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:

tänkte om det var fina droplister på nya taket kanske du skulle skarva på vindrutestolparna & byta balken ovanför dörren men sen bakåt på bilen byta som du ritat?

listen är lite bättre men ändå inte bra. jag har endå tänkt att kapa på stolparna fram. mycket mindre att svetsa då smile

6 509 Inlägg
15 november 2009
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:
L-W-L skrev:

listen är lite bättre men ändå inte bra. jag har endå tänkt att kapa på stolparna fram. mycket mindre att svetsa då smile

Du verkar ju vara kung på plåt så du löser säkert det där smile

L-W-L skrev:

träregel ? menar du den som man spikar den invändiga dörrlisten & klädseln (masonitremsor) runt dörren?
Senast redigerat av farbrorbozze (15 november 2009)

505 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
träregel ? menar du den som man spikar den invändiga dörrlisten & klädseln (masonitremsor) runt dörren?

Ne det sitter en regel som börjar bakom dörren och går ända bak. Tygtaket va fast spikat i den och gissar att plywood skivor också har suttit fast där. Den regeln finns inte i duetter med fönster.

3 259 Inlägg
15 november 2009
Kul att du räddar en duett! Den kommer vara värd en slant när du är klar!smile Ser riktigt seriöst ut!

MVH//Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

505 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Kul att du räddar en duett! Den kommer vara värd en slant när du är klar!smile Ser riktigt seriöst ut!

MVH//Jon

Ja den blir nog värd endel ^^ men jag kommer inte gå + i pengar om man skall räkna med alla timmar som kommer läggas ner på den tongue
Man får ju heller inte bli för seriös om man ska bli klar ngn gång wink
Senast redigerat av L-W-L (15 november 2009)

6 509 Inlägg
15 november 2009
L-W-L skrev:
farbrorbozze skrev:

Ne det sitter en regel som börjar bakom dörren och går ända bak. Tygtaket va fast spikat i den och gissar att plywood skivor också har suttit fast där. Den regeln finns inte i duetter med fönster.

Jaha smile då förstår jag. har aldrig sett en skåpbil invändigt så därför jag inte förstod vad du menade.

505 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
Jaha smile då förstår jag. har aldrig sett en skåpbil invändigt så därför jag inte förstod vad du menade.

Jag kan slänga upp bild från insidan om du vill se tongue

2 164 Inlägg
15 november 2009
vi vill se bilder från alla vinklar och vrår! wink

"Life´s too short to drive a boring car"

471 Inlägg
15 november 2009
taksänk den när du ändå håller på ! big_smile och sen sänkning av hela bilen inte sådär fult mkt utan litegrann och sen ny lack big_smile haha ;D BRA JOBBAT! big_smile

Skiiit du nedde ! ;)

505 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
240boy skrev:
taksänk den när du ändå håller på ! big_smile och sen sänkning av hela bilen inte sådär fult mkt utan litegrann och sen ny lack big_smile haha ;D BRA JOBBAT! big_smile

ne denna duett ska inte vara ngt custom bygge tongue

Ok dadde det kommer bilder ikväll då smile

2 914 Inlägg
16 november 2009
L-W-L skrev:
Ok dadde det kommer bilder ikväll då smile

ser jävligt bra ut och håll den så den ser ut som en överlevare och inte nå jävla sönderstylat vrålåk wink 
om det blir uppdate ikv vet jag en som ska hålla ögonen öppna wink

505 Inlägg
16 november 2009
Trådstartare
Usch va trött man va efter jobbet idag!!... hade lika gärna kunnat gå å lägga mig direkt när jag kom hem, men jag har ju massor att göra så det går ju inte!!

Jag har inte börjat kapa bort ngt tak änn för jag går igenom det nya lite granna. Är väldigt behagligt att jobba med det nu när taket ligger på ett par bockar.

Lite små lagningar. Ni ser också till vänster att jag svetsat igen hålen där takräcket igentligen sitter. Som alltid glömmer jag ta kort hur det såg ut innan jag börjar kapa men lite rost har vi alla sätt wink
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802649_ogitqt.jpg

Bara att börja punkta upp plåt bitarna smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802653_1c3adt.jpg

Den sista biten kvar men den han jag inte idag.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802654_hv6qtj.jpg

Här va lite mer rost som jag fixade till
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802641_63sqta.jpg

Ser väldigt ojämnt ut när man vart på med vinkelslipen tongue men spacklet ska väll göra ngn nytta haha
Detta va väldigt pilligt med rundningar och trams! så det tar lite tid
https://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/802642_hgghhp.jpg
Senast redigerat av L-W-L (16 november 2009)

2 164 Inlägg
17 november 2009
ser grymt bra ut!! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

505 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
idag kommer jag nog hinna fixa allt på det nya taket och sedan stadga upp televerkaren inifrån. Det närmar sig att börja kapa bort tak ><

Blir nog att kapa till det nya taket först å sedan det på bilen.
Senast redigerat av L-W-L (17 november 2009)

535 Inlägg
17 november 2009
Lycka till!

Motorer utan turbo.....suger!

505 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Sådär, jag han det jag hade tänkt idag. fixade den sista rosten på det nya taket och televerkaren ser ut som en rally bil inuti hehe tongue tror dock att min stört båge inte är godkänd wink

6 509 Inlägg
17 november 2009
tänkte du lägga igen hålen för takräcket helt? annars vore det väl smart & skaffa det finare takräcket & svetsa i riktiga fästen nu direkt?

505 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
farbrorbozze skrev:
tänkte du lägga igen hålen för takräcket helt? annars vore det väl smart & skaffa det finare takräcket & svetsa i riktiga fästen nu direkt?

Jag tänkte köra utan takräcket helt å hållet.

Sök