Efter lite slit så e taket näst intill klart skall slipa lite på a-stolpen inifrån bara.
Liten närbild på skarven..
Inifrån har jag inte slipat funderar på att skita i det då det aldrig kommer synas sedan när tyg taket och väggarna kommer få ngn sorts klädsel. Skivor eller liknande
om du inte ska slipa ner på insidan (som du säger, det är ju inte behövligt då du ändå ska klä över det) MEN du måste rostskydda ordentligt, skulle jag göra iallafall skulle nog spraya dit spraybar underredsmassa
Epoxygrund är enda rätta. Ser riktigt bra ut hittills!
Är det? Inte vet jag, men vad är bra o så? Som rostprimer? Eller som ''skyddande lack'' /Rostskyddsintresserade Robin
jag kör med hagmans rostskydds grund sen hagmans primer sen kör jag med basfärg, lack och sist ett par lager klarlack funkar skit bra OBS min cheva är inte målad så..!
Har med beundran läst hela din tråd; mycket bra gjort av en snickare!! Hela ditt jobb med bilen är värt allt beröm i världen, inte minst ditt jobb med taket! Det kommer att bli en kanonbil som håller i många år!
Har med beundran läst hela din tråd; mycket bra gjort av en snickare!! Hela ditt jobb med bilen är värt allt beröm i världen, inte minst ditt jobb med taket! Det kommer att bli en kanonbil som håller i många år!
Med vänliga hälsningar
Johannes
Mycket kul att folk uppskattar det man gör. Kan ju säga att jag inte har lust att byta tak igen på ngn annan bil
Agr3n skrev:
Ser klockrent ut Längtar tills man får se det färdiga resultatet !
Jag längtar också till det färdiga men det gör sig inte av sig själv, fortfarande ett bra tag dit.
SchumiSRM skrev:
Oj oj, hade missat den här renoveringen helt! Vilket otroligt jobb du gjort/ gör, blir otroligt imponerad! Kommer att följa ditt jobb tills du är färdig Om du hade gjort den till en orginal Televerkare hade du kunnat få min farfars gamla Televerks cykel, skulle nog väckt uppmärksamhet om du hade takräcket kvar med cykeln ståendes fastspänd i några gamla läderremmar Fortsätt i samma anda så kommer Duetten att bli superfin
Har allt tänkt på helt orginal tele men jag ogilla färgen ngt såpass att jag skippa det hehe
Hur lossar man veven och handtaget på insidan dörrarna? Brukar vara ngt smart sätt men man e ju lite rädd att förstöra ngt när man tar i..
om jag inte minns helt fel så ska de vara liknade americanska infästning o då har man en låssprint som man trycker in med en mejsel men jag är inte säker
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 526 Inlägg
3 december 2009
rockabilly_ponta skrev:
L-W-L skrev:
Hur lossar man veven och handtaget på insidan dörrarna? Brukar vara ngt smart sätt men man e ju lite rädd att förstöra ngt när man tar i..
om jag inte minns helt fel så ska de vara liknade americanska infästning o då har man en låssprint som man trycker in med en mejsel men jag är inte säker
inte säker jag heller men tror det kan vara en sprint innanför plastringen.. om du trycker in plastringen mot dörrsidan så du ser ner mellan den & veven/handtaget finns det nog en pinne & peta ur där.
inte säker jag heller men tror det kan vara en sprint innanför plastringen.. om du trycker in plastringen mot dörrsidan så du ser ner mellan den & veven/handtaget finns det nog en pinne & peta ur där.
precis så! fast var vaksam, för ibland vill den lille rackaren ramla ur själv och försvinna iväg men det är bara trycka in plastringen, (sitter en fjäder på insidan av dörrklädslen) och peta ut den lilla sprinten som sitter där var försiktig med plastringen, dom har en tendens att gå av, då dom är ganska sköra (tror att det är bakelit, om du har dom gamla)
Har äntligen fått ork att va i verkstaden idag. Fick nämligen svin vaccin sprutan i torsdags genom jobbet och utav den blev jag stel i hela kroppen. Kändes som jag hade sovit en natt på ett betong golv Fredagen va jag på jobbet som vanligt men när jag kom hem somna jag 18:00 till 9:00 så slö man kan bli...
jaja nu va det ju dörrhålen jag skulle göra klart
Så gör jag till min lilla bit som lutar åt alla håll å kanter
Svårt att se lagningen när det blänker så
Satte dit min nya dropplist också. ser den visserligen knappt på denna bild men den e där