2620
Sök

Stereon sparar inte inställningar *LÖST*

16 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#1
Hej,

min nya stereo sparar inte inställningar så som radiokanaler eller equalizer inställningar etc. Har tittat runt på ett par trådar med samma problem (http://www.zatzy.com/bilstereo/335661-f … innet.html) men kan ändå inte klura ut varför inte min gör det, är inte helt haj på detta. Har en bild (ursäkta kvalitén) :

http://img12.imageshack.us/img12/7535/dsc00147bhw.jpg

Den gula sladden bakom den röda står det Batteri på. Den är inkopplad i stereon men också in i remoten för slutsteget som ligger i bakluckan.

Någon som kan hjälpa mig?


Edit: Den blåa sladden som man inte kan läsa lappen på står det Remote Control. Antar att det är till fjärrkontrollen som man kan köpa till stereon.
Senast redigerat av Klocker (12 augusti 2009)

4 074 Inlägg
12 augusti 2009
#2
Klocker skrev:
Hej,

min nya stereo sparar inte inställningar så som radiokanaler eller equalizer inställningar etc. Har tittat runt på ett par trådar med samma problem (http://www.zatzy.com/bilstereo/335661-f … innet.html) men kan ändå inte klura ut varför inte min gör det, är inte helt haj på detta. Har en bild (ursäkta kvalitén) :

http://img12.imageshack.us/img12/7535/dsc00147bhw.jpg

Den gula sladden bakom den röda står det Batteri på. Den är inkopplad i stereon men också in i remoten för slutsteget som ligger i bakluckan.

Någon som kan hjälpa mig?


Edit: Den blåa sladden som man inte kan läsa lappen på står det Remote Control. Antar att det är till fjärrkontrollen som man kan köpa till stereon.
den gula är väl minnes ström om jag inte har helt fel!
blå-vit är den som du ska ha till remote..
Va är det för märke på stereon??

den blå är till tillslaget (remoten) på steget
Senast redigerat av BJonsson (12 augusti 2009)

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

16 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#3
BJonsson skrev:
den gula är väl minnes ström om jag inte har helt fel!
blå-vit är den som du ska ha till remote..
Va är det för märke på stereon??

den blå är till tillslaget (remoten) på steget
Märket på stereon är Pioneer, remoten från slutsteget sitter i en av de gula Batteri kablarna

4 074 Inlägg
12 augusti 2009
#4
Klocker skrev:
BJonsson skrev:
den gula är väl minnes ström om jag inte har helt fel!
blå-vit är den som du ska ha till remote..
Va är det för märke på stereon??

den blå är till tillslaget (remoten) på steget
Märket på stereon är Pioneer, remoten från slutsteget sitter i en av de gula Batteri kablarna
Den gula är minnes strömmen och ska kopplas ihop med den röda plusen!

den blå kabeln som det står remote på är den som ska vara till steget!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

16 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#5
Jag kopplar ur Remoten (den grå) och kopplar in den i den blå det står Remote Control på, och kopplar den gula in i den röda ACC sladden?
Senast redigerat av Klocker (12 augusti 2009)

4 074 Inlägg
12 augusti 2009
#6
Klocker skrev:
Jag kopplar ur Remoten (den grå) och kopplar in den i den blå det står Remote Control på, och kopplar den gula in i den röda ACC sladden?
ja så är det på min pioneer alla fall! smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

16 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#7
Haha okej, får testa smile

Mekaniker
212 Inlägg
12 augusti 2009
#8
Gul ska ha ständig ström och röd till tändningström och blå-vit till remote på steget.


Volvoskadad
6 017 Inlägg
12 augusti 2009
#9
pontan36 skrev:
Gul ska ha ständig ström och röd till tändningström och blå-vit till remote på steget.
Exakt, så ska de vara.

Jonas

48 Inlägg
12 augusti 2009
#10
Hade samma problem med min Saab. Verkar vara tvärtom på Saab bilar av någon anledning. Bara att byta plats på röd och gul sen funkar det.

Skönt med snabbkopplingar på kablaget också. Slipper man knippsa av något.

16 Inlägg
12 augusti 2009
Trådstartare
#11
Det fungerade perfekt! Tack för hjälpen allihopa smile

32 Inlägg
29 augusti 2009
#12
Undrar om man kunde slänga upp en liten fråga här?! Har ju ungefär ett liknande problem. Jag måste ha tändningen på för att stereon skall funka. Stereon är en pioneer deh-30mp och bilen är en saab 9-3 -00.
Jag har en färdig iso-koppling från brl emellan saabs original kopplingar och stereon. Hur skall man koppla för att man skall kunna ha stereon på utan att behöva ha tändningen på?

Hoppas det är ok för Klocker att jag lånar tråden lite.
Senast redigerat av Hassinen (29 augusti 2009)


Sök