Evo 9:ans största fördel är just motorn och den 6-växlade lådan. Motorn har Mivec som jobbar precis som BMW´s Vanos samt Hondas Vtec. Åter igen, varför Mitsubishi valde bort den 6-växlade manuella lådan för Evo 10 har jag inte en aning om, väldigt tråkigt tycker jag.
Det måste ju ha med hållbarheten att göra att de återgick till 5-växlat igen?
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Evo 9:ans största fördel är just motorn och den 6-växlade lådan. Motorn har Mivec som jobbar precis som BMW´s Vanos samt Hondas Vtec. Åter igen, varför Mitsubishi valde bort den 6-växlade manuella lådan för Evo 10 har jag inte en aning om, väldigt tråkigt tycker jag.
Det måste ju ha med hållbarheten att göra att de återgick till 5-växlat igen?
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Jag hade gärna haft en 6 vxl i min i alla fall. Speciellt när man bytte från en 6 vxl. V8 till min nuvarande plastikraket. Min GTO 6,0 gick 3000/varv på 6 vxl. vid 170km/h ungefär.
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Ja, då är det lite utav ett mysterium att göra så... Kanske för att premiera sin DSG-låda mer så att man som kund väljer det före den manuella? Tätare utväxling samt dubbelkoppling lockar antagligen lite fler kunder om standardversionen enbart erbjuder en 5-växlad manuell.
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Ja, då är det lite utav ett mysterium att göra så... Kanske för att premiera sin DSG-låda mer så att man som kund väljer det före den manuella? Tätare utväxling samt dubbelkoppling lockar antagligen lite fler kunder om standardversionen enbart erbjuder en 5-växlad manuell.
Evo 9:ans största fördel är just motorn och den 6-växlade lådan. Motorn har Mivec som jobbar precis som BMW´s Vanos samt Hondas Vtec. Åter igen, varför Mitsubishi valde bort den 6-växlade manuella lådan för Evo 10 har jag inte en aning om, väldigt tråkigt tycker jag.
Det måste ju ha med hållbarheten att göra att de återgick till 5-växlat igen?
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Men det känns liksom inte rätt att göra det på något sätt. Är också som endel säger att man blir rejält uttittad när man kör runt i en porsche och får endel lite onödig uppmärksamhet som iallafall jag hade klarat mig utan. Nästan varje gång man är ute är det nån BMW,Audi eller plastraket som ska racea. Har ingen erfarenhet av varken BMW eller EVO men kan väl säga att mitt porsche-ägande har varit väldigt behagligt och har ännu bara bytt slitdelar på bilen efter 3 år och inget har faktiskt gått sönder på den förutom lampor under den tiden. Det är också fortfarande så att varje gång jag ska ut å köra så halvspringer jag nästan ut till den för att det ska bli så roligt och varje vinter är abstinensen brutal efter att få mullra runt lite.
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Ja, då är det lite utav ett mysterium att göra så... Kanske för att premiera sin DSG-låda mer så att man som kund väljer det före den manuella? Tätare utväxling samt dubbelkoppling lockar antagligen lite fler kunder om standardversionen enbart erbjuder en 5-växlad manuell.
Det är möjligt att man gjorde så, för att kunna få folk att rikta in sig mer på dubbelkopplingslådan men isåfall är det en väldigt ful grej, man ska ju få välja själv vad man vill ha
Evolution_6SiC6 skrev:
Zeen_ skrev:
MiWi skrev:
Det måste ju ha med hållbarheten att göra att de återgick till 5-växlat igen?
Jag har inte läst något dåligt om den 6-växlade lådan, jag vet att det finns folk som tryckt ner den lådan i exempelvis Evo 6: or och med massa hästar, 450-500 hk. Finns ett antal Evo 9 också med lika mycket hk och mer därtill.
Lars Husballe ifrån Danmark kör sin 1000+ hk Evo 9 och lådan ställer inte till med några bekymmer, så man undrar ju varför dom skippade den.
Om du läser specen där så har han Drenth Dogbox with 5 gear När du kör strippen vill du ha annan utväxling, bör läggas på minnet!
Jag har inte hållt mig helt uppdaterad men det pratades om originallåda i ett annat forum, nu har det iofs hänt en del saker för 2009 för hans del så dogbox är det som gäller. Det finns dock 9 sekunders, ja t.o.m 8 sekunders Evo 9 i staterna med helt originala bilar till det yttre och inre, bara motorjobb och dom kör originallåda.
Rquired>>Innan du hunnit snacka tillräckligt med skit, har du ens haft en M-modell? Du är ju bara ännu en forums råtta som sitter och snackar skit och inte har nån egen erfarenhet alls.
Sätt punkt på dig själv innan du har gjort bort dig totalt, man ser dig i varenda jävla BMW tråd, skrivandes samma skit:BMW ÄR FANTASTISKT.
Tro det eller ej, men killen här ville veta fakta, troligen från såna som ägt bilen i fråga och inte tomtar som dig som bara försöker hylla sitt märke till skyarna gång på gång!
zeen_ Jag tycker du gott kan berätta vad du har för bil om du vill.. Jag vet, och jag vet också att zeen_ vet vad han snackar om. Han har en kunskap om bmw m bilar och evos med mera som iaf jag skulle vilja ha!
zeen_ Jag tycker du gott kan berätta vad du har för bil om du vill.. Jag vet, och jag vet också att zeen_ vet vad han snackar om. Han har en kunskap om bmw m bilar och evos med mera som iaf jag skulle vilja ha!
Alltid kul när och om det finns folk som vet vad de pratar om, men jag tycker att han ger intrycket av att veta vad han pratar om utan att avslöja vad han kör för något. Det viktiga är att det han skriver stämmer eller verkar rimligt, sedan ger jag fan i om han kör en mopedbil eller en Veyron
Hellre en sådan användare än någon som bevisligen ägt ett par riktiga sportbilar och därmed tror sig veta bättre än alla andra...
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Är väldigt intresserad av någon av dessa bilar: Bmw m3 e46 03- Mitsubishi Lancer Evolution 8 eller 9 Porsche 911 carrera 2
Och vill veta lite mer om dem. Kommer använda bilen till rejs för det mesta, några bandagar om året och efter ett tag kommer jag att trimma bilen, med 5-600hk som mål, med BMWn blir det en ESS kompressor, och evon finns det ju rätt mycket trim till, men Porschen vet jag inte riktigt? någon som vet något företag som trimmar Porsche?
Vill även veta skillnaderna mellan Evo 8 och 9 ? för hur mycket effekt håller växellådorna på dom? har hört att 8an har bättre växellåda, är det sant? vad annars skiljer dem åt?
M3 e46an kommer jag i så fall köpa med SMG låda, hur mycket håller den för? Har läst på autopower om den och gillar den som fan, har alltid älskat BMW(Och Porsche för den delen..).
Tack på förhand.
Ja för fan, köp en Porsche Carrera 996! Bästa bilen, solklart!! Och ja de finns de som trimmar Porsche! Några jag hört vara jävligt bra är en firma nere i Tyskland. SharkWerks kallas de... kan du ju passa på att ta ett varv runt Nürburgring samtidigt!!