OK.
Då är det vettigt att gå på en 16V topp.
Först en fråga: varför inte ta en komplett 16V motor så har du kamdrivningen klar från fabrik samt också den rätta högflödesoljepumpen för dom hydrauliska tryckarna. (Spelar i o f s mindre roll om du har tänkt köra med solida tryckare).
Jag kan inte förstå vart ET kolvar kommer ifrån. För 400++ så är det lika bäst att bygga en rejäl bottendel med smidda kolvar och andra stakar på en gång. Om du håller dig till att varva under si så där 7500 rpm (vilket räcker för 500Hkr och lite till) så håller orginal gjutna veven utan problem.
Det blir i alla fall effektiva motorer om man bygger med lite omsorg. (nu tjatar jag igen jag vet) Om man tex tittar på min 16V 2.3L turbomotor så bromsade jag 443Hkr vid 1.2 bar.
/Göran
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI