3429
Sök

Bilstereo kontakter

64 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Hej installerade stereon för ett tag sedan men något oroar mig. Det fanns en kabel som det stod dimmer på. Vad är det. Ska den kopplas in för att prestera mer eller något. Tacksam för svar

Sir
291 Inlägg
14 augusti 2009
Troligtvis är den gul och skall kopplas till instrumentbelysningen.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

64 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Jag har inte kopplat in den men stereon lyser ändå, den stör mig verkligen för vill veta vad det är för något

517 Inlägg
14 augusti 2009
Du kan koppla den till instrumentbelysningen som sagt. Detta för att kunna ställa ljusstyrkan på stereon ihop med övrig belysning i bilen.. är du med ?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
14 augusti 2009
kopplar du den till 230v får du 1200w. HAHA

64 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
nej är inte med är lite trög i huvudet
ErikAxelsson skrev:
Du kan koppla den till instrumentbelysningen som sagt. Detta för att kunna ställa ljusstyrkan på stereon ihop med övrig belysning i bilen.. är du med ?

Sir
291 Inlägg
14 augusti 2009
Kan vara så att om stereon är avstängd och kabeln är kopplad till instrumentbelysningen (som det antagligen är tänkt) så lyser stereon med eller iaf nått på panelen så man ska "hitta" den i mörknet. Har för mig Clarion gjorde så tidigare undra inte om Pioneer har en sån finess med.

Dale - Toyota Celica GT-Four ST205 BPU & Carina CS (GTi) ST191
www.toyotaclubsweden.com

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
14 augusti 2009
Lägg spänning på "dimmerkabeln" så får du halvljus på stereon. Den finns för markader där ingen halvljuslag finns... Alltså, när det blir mörkt och föraren slår på halvljuset så dimmras stereons belysning ner för att inte vara störande vid mörkerkörning.
"Ilum" brukar det stå på kabeln när stereons belysning ska lysa oavsett den är påslagen eller ej.
Senast redigerat av hotrodder (14 augusti 2009)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sök