2380
Sök

Köpråd: Bra bil med ett snyggt utseende och med lite under huven, max 110000:-

19 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
Hej!

Jag kör för närvarande en mondeo st200 men vill byta bil. Jag är inne på lite olika "sport"modeller men vet inte vad man ska välja?

Saab 9-3 aero ss
Volvo S40 T5
Golf Gti
Bmw 330
Ford Mondeo St220

Just nu har jag kollat på dessa bilar men vill ha tips och råd. Finns det några liknande bilar som är schyssta både in och utvändigt med lite kusar? tongue

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 augusti 2009
Hade jag varit du hade jag satsat på 330i, där har du en bil som både är snål på soppan och har en helt underbar karaktär i motorn. Kolla begagnatguiden på www.autopower.se för tips om vad man skall kolla på inför ev. köp smile

Edit: Eftersom nästa fråga brukar vara "Men är inte Bmw dyra att äga" tänkte jag föregå frågan med ett svar. Enligt en undersökning utförd av Teknikens värld var E46 med 6a den billigaste bilen i klassen att underhålla, E46 var dessutom tillsammans med Ford Ka med marginal de billigaste modellerna i hela testet. Bmw är däremot ofta (men inte alltid) dyra att försäkra, så väg samman billigt underhåll med dyr försäkring så blir Bmw ett lika stort hål i plånboken som de andra bilarna.

Sedan får du inte lika mycket Bmw (årsmodell/miltal) för 110k som du får Volvo eller Ford heller. Men 30k mil är bara en inkörningssträcka för E46, pappa har kört åtminstone 55k (40k+ ~15k) mil med sina E46or utan problem. Rätt skötta håller de hur bra som helst. smile
Senast redigerat av Rquired (14 augusti 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

754 Inlägg
14 augusti 2009
Jag hade lätt köpt en BMW M3 E36 3.2!

Grymt snygg bil med mycket pulver under huven!wink Fast tyvärr är M3 E36 väldigt dyr att försäkra och man bör köra på 98-oktan=)

Säger som Rquired...kolla www.autopower.se!smile Annars är det bara att fråga om det är något speciellt du undrar=)
Senast redigerat av D_Nilsson (14 augusti 2009)

Om man skulle ge en europé en motor på 8300 kubik skulle han få ut väldigt mycket mer än 500hk! Vi kan få ut så mycket effekt ur en pennvässare nu för tiden!/Jeremy Clarkson

57 Inlägg
15 augusti 2009
Honda civic type r
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=53543
Väldigt bra pris på den här...

831 Inlägg
15 augusti 2009
Bra pris, mycket grejer på den där. Kanske en Nissan Sunni GTi annars?

http://www.blocket.se/hassleholm/Nissan … 10&w=3
http://www.blocket.se/kalmar/Nissan_Sun … 10&w=3
http://www.blocket.se/pitea/Nissan_Puls … 10&w=3

ctr-micke skrev:
Honda civic type r
http://www.hondaklubben.com/forum/index … opic=53543
Väldigt bra pris på den här...
Senast redigerat av CrilleD (15 augusti 2009)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
Bilvårdstekniker
766 Inlägg
15 augusti 2009
Audi S4 2.7 bi-turbo ? Kanske inte billigast att äga skulle jag tro men där har du lite under huven + sjysst utseende både in och utvändigt smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

157 Inlägg
15 augusti 2009
timbuk skrev:
Hej!

Jag kör för närvarande en mondeo st200 men vill byta bil. Jag är inne på lite olika "sport"modeller men vet inte vad man ska välja?

Saab 9-3 aero ss
Volvo S40 T5
Golf Gti
Bmw 330
Ford Mondeo St220

Just nu har jag kollat på dessa bilar men vill ha tips och råd. Finns det några liknande bilar som är schyssta både in och utvändigt med lite kusar? tongue

Volvo S40 T5  det finns väl ej  bara t4  väl

audi 100

Bilvårdstekniker
766 Inlägg
15 augusti 2009
peking_86 skrev:
timbuk skrev:
Hej!

Saab 9-3 aero ss
Volvo S40 T5
Golf Gti
Bmw 330
Ford Mondeo St220

Volvo S40 T5  det finns väl ej  bara t4  väl

Den nyare karossen av S40 finns som T5.

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se

19 Inlägg
2 februari 2010
Trådstartare
fortsätter på samma bana då, några förslag?

140 Inlägg
2 februari 2010
330 bakhjulsdrift;) lätt val

Problemet med ekorrhjulet är att även om man lyckas springa fortare än alla andra, så är man fortfarande bara en ekorre.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
2 februari 2010
Röstar på Mondeo ST220 här. Vass motor med fin prestanda, stadig väghållning, komfortabelt chassi och fina utrymmen. Vill dock minnas att växellådan kändes aningen osmidig.

Men av de alternativ du räknar upp anser jag att Monden ger mest bil för pengarna.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

19 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Tackar för svar.

Om jag lägger till ett gäng?

Golf Gti IV
Golf V6 4motion
Bmw 3-serie (E46)
Honda Accord type-r
Honda Civic type-r
Impreza Gt

Jo är riktigt sugen på en bmw, men man vill ju gärna ha m-paket men då kostar det.
Och har även kollat mycket på st220 känns som mycket bil för pengarna. Men det verkar va mycket olika problem. En del är felfria medans en del har mycket problem?

469 Inlägg
3 februari 2010
jag skulle också ha valt 330:n.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

19 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
Är det stor skillnad på bmw 328 och 330? För prismässigt lutar det åt en 325 eller 328.

469 Inlägg
3 februari 2010
vad jag vet så fanns bara 328:an (e46) från 98 till 00! sen så uppgraderades den till 330:in om jag inte minns fel? det som skiljer är ju att 328 = 193hk och 330 = 231hk.

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

806 Inlägg
3 februari 2010
Bmw 540 e39 286 v8 kusar och helt underbara

Dieselgypsy
538 Inlägg
3 februari 2010
Dom flesta här har en dyr smak tycker jag.

Jag skulle dock av dig vela ha lite exaktare information om vad du har för krav:

*Vilken utrustning måste bilen ha?
*Hur många mil får bilen max ha gått?
*Hur gammal får bilen vara?
*bränsle?
*kombi/sedan/halvkombi/cab/coupé?
*drivning: fram/bak/fyr?
*bränsleekonomi?
*Maximal skatt?
*manuell/automat?
*Tillgång till reservdelar? Får bilen vara extremt udda, eller ska du kunna få tag i delar via t.ex. autoexperten/mekonomen?
Senast redigerat av TheDeadDorkster (3 februari 2010)

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

19 Inlägg
3 februari 2010
Trådstartare
v8 är ju aldrig fel big_smile Men gillar ändå sexor hehe.

Okej men det skiljer inte mycket annat i chassiet och så? Men ford st220 då? Rätt välutrustade för liten peng?

hellaflush!
1 266 Inlägg
3 februari 2010
*hostnissanskyliner33gts-thost* smile

Sök