3368
Sök

Vinande ljud från högtalarna!

43 Inlägg
17 augusti 2009
Trådstartare
Pro_fxr skrev:
känns inte som att din jordpunkt är så stabil enligt mig:)  försöka slipa rent nere i baljan nånstans och gänga eller svetsa fast en skruv så du kan skruva fast kablarna...sen drar Du en FET kabel från plinten..alltså typ dubbelt så stor som kablarna du dragit till steget.... hellre för grov jord än för klen..... kika även om du har nån kabelstam på den sida du dragit lågnivån....eller om den korsar en strömdosa eller liknande..

Ok, men när jag skruvade jordkabeln rätt in i karossen så hade jag fortfarande kvar ljudet. jag har ingen kabelstam där jag dragit lågnivån, men där jag dragit matarkabeln är det lite strömdosor och kabelstammar.

43 Inlägg
18 augusti 2009
Trådstartare
Tjenare har nu provat det mesta som ni har tipsat om utan någon som helst framgång:(. jag har bokstavligen talat dragit lågnivå kabeln genom bilen, sedan splittat remoten från lågnivåkabeln(efter tips från killen på brl), provat jordningstricket för att  kolla om man bränt jordningen till huvudenheten. bultat jordningen direkt i karossen. Killen på brl som jag prata med idag tyckte att kablarna jag hade till jordningen var grova nog. Så nu vad gör jag?

Intresseklubben
673 Inlägg
18 augusti 2009
Kvisten_89 skrev:
Tjenare har nu provat det mesta som ni har tipsat om utan någon som helst framgång:(. jag har bokstavligen talat dragit lågnivå kabeln genom bilen, sedan splittat remoten från lågnivåkabeln(efter tips från killen på brl), provat jordningstricket för att  kolla om man bränt jordningen till huvudenheten. bultat jordningen direkt i karossen. Killen på brl som jag prata med idag tyckte att kablarna jag hade till jordningen var grova nog. Så nu vad gör jag?

jag läste igenom din  tråd och undrar om du kollat om kablarna som går mellan slutstegen (dom som ser ungefär ut som lågnivå kablarna) om du försökt dölja dom under mattan så kan dom ju komma emot reservhjuls baljan och det är ju en del av karossen också. Så den lilla kontakten av karossen kan framstå ett "vinande" ljud smile

Lycka till annars och hoppas det löser sig smile

MVH andreas

/Mvh Andreas

jobbar påre
751 Inlägg
18 augusti 2009
har du plåtrent vid jordningen?...
kanske måste lägga en extra jordning till batteriet?

200 Inlägg
9 februari 2010
Hääj tongue
Jag har en polare som har haft samma problem i alla sina 3 bilar
samma steg, samma sterio och samma högtalare .

Han har kört med biltemas kablar i alla bilar i 3 bilar ( dock nya varje gång)
Så vi har funderat på om lågnivåkablen kan vara för "klen" så den får strönigar för det ??

DOCK så vinar det inget när bilen är avstäng ?

Sök