Jag har Nissan Juke 2013 automatlåda, det går alltid att starta bilen fint och den gå i tomgång utan problem, men när jag lägger i växel D eller R, då dör bilen efter ca 10-30 sekunder.
Kan du vara automatlådan? Eller vad kan det vara för något?
Sitter en JATCO CVT i dessa. Japp, det kan mycket väl vara automaten som gett upp. Men går den att köra?
Det går inte att köra alls, så fort man lägger i växel så dör motorn efter 10-30sek
inte för detta hjälper felet,, men prova att gasa endel å se om den orkar driva alls med gas,, alltså varva upp den lite innan du lägger i drive,, så kanske su kan köra den till verkstad iaf
Sitter en JATCO CVT i dessa. Japp, det kan mycket väl vara automaten som gett upp. Men går den att köra?
Det går inte att köra alls, så fort man lägger i växel så dör motorn efter 10-30sek
inte för detta hjälper felet,, men prova att gasa endel å se om den orkar driva alls med gas,, alltså varva upp den lite innan du lägger i drive,, så kanske su kan köra den till verkstad iaf
Tack för tipset, Jag provade med det men det hjälper inte heller. Jag fick tips att typ det kan vara bensinpumpen som är trasig, kan det stämma?
Låter inte troligt! Men vem vet. Kanske pumpen inte "orkar" leverera tillräckligt med soppa när motorn belastas. Vad händer om du gasar lite (varvar runt 3000-4000v/m) lägger motorn av även då efter ett tag?
Låter inte troligt! Men vem vet. Kanske pumpen inte "orkar" leverera tillräckligt med soppa när motorn belastas. Vad händer om du gasar lite (varvar runt 3000-4000v/m) lägger motorn av även då efter ett tag?
Sitter en dator i dessa CVT som simulerar olika växlar även om den ibland är lite flytande i utväxlingen. Lådorna är kända för att ge upp på löpande band. Ibland slirar de, ibland överhettas de och ibland försöker de växla upp brutalt så fort D läggs i och då dör bilen... Rekommenderar TS att ta bilen till en verkstad.
Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!