2856
Sök

Volvo 850 ljudbygge

14 Inlägg
15 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan! har stött på ett litet problem, jag lyckas inte ta igenom kablarna från dörren o in i bilen genom orginalhålen, är det ngn som har bild eller vet ngn speciell teknik man behöver för att få igenom det?

MVH ALEX

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
ljudfantast
1 372 Inlägg
15 augusti 2009
borr och sockerbit för genomföring

59 Inlägg
15 augusti 2009
Du kan koppla högtalarna på original kablaget som redan är fördraget till original högtalarna i dörren, dessa kablara går till en kontakt bakom mittkonsolen.

ljudfantast
1 372 Inlägg
15 augusti 2009
varför skulle man vilja använda org kablar?

560 Inlägg
15 augusti 2009
När man inte vill dra nya kablar som kanske tar 4 timmar i en hel del bilar.

Givetvis är det bästa att man drar grövre kablar om man ska ha lite effekt på högtalarna, men är det tex 1,5mm2 så lär man inte höra skillnad på tex 2,5mm2, fast jag personligen sover bättre på natten när jag dragit 2,5mm2 big_smile

michieff skrev:
varför skulle man vilja använda org kablar?

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se

Hifi Freak
462 Inlägg
15 augusti 2009
Eller så monterar man dom i brädan. Tar ungefär lika lång tid o bygga om instrumentbrädan som o få egenom vetiga kasblar i en 850.. Och låtter 1000ggr bättre. tongue

Eller får du ta i sär slangen där kablarna går egenom till dörren. Sitter med bajonetfattning (stavning) Där har du kontakt som du måste borra upp får o få egenom kablarna. Sen bara dra egenom o se glad ut.

14 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Tack för hjälpen allesammans:P men jag fixade det! smile det satt med en kontakt så delade den sen drog jag kabeln in till smile

605 Inlägg
16 augusti 2009
jasså du har hittat hit smile
var steget bra?
Senast redigerat av sveaochedith (16 augusti 2009)

Sök