Pontaaa skrev:
jaha där ser man! ganska dumt tänkt av mig, klart man mäter i grader:)
1 poäng till kammadej där, förmoderligen det du tänkte på:)
ja alltså, ska man hålla på och basunera ut saker som att det ÄR så, fast det bara är baserat på vad man hört och/eller tycker det borde va på det sättet så blir det sällan bra.
men för att hålla en god attityd gentemot varann nu så vill jag säga på det här sättet; tycker man nånting låter konstigt och kanske inte stämmer överens med vad man tidigare hört så kan man be personen i fråga om en förklaring. för är man säker på sin sak så kan man alltid förklara varför det är på ett visst sätt.
kan personen i fråga sen inte förklara varför, eller häver ur sej nåt i stil med "det bara är så" så kan man ju be den personen sluta yra i nattmössan.
som jag tidigare sagt så handlar det mesta om viktförflyttningar när det kommer till ett chassi och dess betéende och även erbjudit mej dela med mej om en förklaring på hur det funkar och varför, om någon skulle känna sej intresserad av att veta det.
sedan utifrån det kan man sedan diskutera vidare vad man tycker låter vettigast i jämförelse om man presenterar lite fakta om i detta fall toe-in i fram, vart/vem man fått det ifrån, hur man fick det förklarat för sej, om man testat det antingen på bana eller offroad osv. och håller man det på en vettig nivå kan man tillsammans komma fram till vad som verkar ligga närmast verkligheten till hands.
och anledningen till min ton i mitt första svar till dej blev så för att jag och mattias precis haft en diskussion ang toe-in och det ostadiga betéende det ger efter han rekommenderat det och varpå jag påpekat riskerna det medför. då höll han med mej om att han borde påpekat att han vet att det funkar under rallyförhållanden vilket jag respekterar mattias mycket för att ha tagit diskuterandet på ett sådant sätt.
hur som helst överreagerade jag väl en aning när det ett par inlägg senare dyker upp en till som rekommenderar toe-in, kändes bara så tröttsamt just då för stunden.
så då vet du iaf varför..
mvh