3279
Sök

Vattenpipans förträfflighet?

801 Inlägg
15 mars 2008
Deathcore skrev:
linus skrev:
Cannabis är en mildare drog än alkohol och själva drogen är inte fysiskt beroende som t.ex cigaretter. Cannabis förbjöds i usa på 30-talet om jag inte minns fel och först 30år senare så övertalades andra länder att förbjuda det. Hampaplantan som cannabis utvins av ger ett mycket slitstarkt och billigare matrial till kläder än t.ex bomull. Det skulle orsaka en kollaps i usa mfl länders ekonomi om hampa skulle ta över så därför började usa som vanligt med extrem skrämselpolitik och förbjöd det hela. Det finns ingen som har dött utav själva cannabisens ruseffekt, tillskillnad från t.ex alkohol..

1-0 till dig. Där kom sanningen, cannabis är sjukt mycket mindre farligare än vad alkohol är, lyckas man ta för mycket av cannabis är det inte alls lika farligt som att ta för mycket av alkohol d.v.s bli alkoholförgiftad.
Skillnaden är också att om du dricker mycker alkohol en kväll börjar du må förjävligt, kanske spyr och så ska vi inte snacka om hur morgondagen är.. Tar du för mycket hasch eller majja så somnar du som en stock. Dagen efter vaknar du och mår prima.

Fördomarna mot cannabis är helt sjuka. Men dom mot tyngre droger stämmer oftast.
Hade man legaliserat cannabis och kanske inte förbjudit, men sänkt försäljningen på alkohol (vilket skulle skett likförbannat isåfall) så hade UTAN TVEKAN dödsfallen minskat, rattfylla inte existerat och alkoholismen/drogberoendet minskat eftersom cannabis inte är beroendeframkallande på samma sätt som de tyngre drogerna. Alkohol är mycket mycket mer beroendeframkallande, alla som dricker om helgerna är beroende att dricka varje helg, men det är alkolisterna som gör att vi inte ser oss som beroende.. För vi ser ju dom som beroende.. Men dom är bara extremfall.

jävlar.. huvudet på spiken, bra framfört inlägg!!
Ps. såg i en undersökning att även exctasy visade sig vara mindre farlig för hjärnceller än spriten Ps.
Senast redigerat av Roundcube (15 mars 2008)

427 Inlägg
15 mars 2008
Såg Cocacola tobak till vattenpipa i Göteborg senast jag var där ... Nästan så man ska testa .. smile

/ Tobbe

Master
179 Inlägg
16 mars 2008
Roundcube skrev:
Deathcore skrev:
linus skrev:
Cannabis är en mildare drog än alkohol och själva drogen är inte fysiskt beroende som t.ex cigaretter. Cannabis förbjöds i usa på 30-talet om jag inte minns fel och först 30år senare så övertalades andra länder att förbjuda det. Hampaplantan som cannabis utvins av ger ett mycket slitstarkt och billigare matrial till kläder än t.ex bomull. Det skulle orsaka en kollaps i usa mfl länders ekonomi om hampa skulle ta över så därför började usa som vanligt med extrem skrämselpolitik och förbjöd det hela. Det finns ingen som har dött utav själva cannabisens ruseffekt, tillskillnad från t.ex alkohol..

1-0 till dig. Där kom sanningen, cannabis är sjukt mycket mindre farligare än vad alkohol är, lyckas man ta för mycket av cannabis är det inte alls lika farligt som att ta för mycket av alkohol d.v.s bli alkoholförgiftad.
Skillnaden är också att om du dricker mycker alkohol en kväll börjar du må förjävligt, kanske spyr och så ska vi inte snacka om hur morgondagen är.. Tar du för mycket hasch eller majja så somnar du som en stock. Dagen efter vaknar du och mår prima.

Fördomarna mot cannabis är helt sjuka. Men dom mot tyngre droger stämmer oftast.
Hade man legaliserat cannabis och kanske inte förbjudit, men sänkt försäljningen på alkohol (vilket skulle skett likförbannat isåfall) så hade UTAN TVEKAN dödsfallen minskat, rattfylla inte existerat och alkoholismen/drogberoendet minskat eftersom cannabis inte är beroendeframkallande på samma sätt som de tyngre drogerna. Alkohol är mycket mycket mer beroendeframkallande, alla som dricker om helgerna är beroende att dricka varje helg, men det är alkolisterna som gör att vi inte ser oss som beroende.. För vi ser ju dom som beroende.. Men dom är bara extremfall.

jävlar.. huvudet på spiken, bra framfört inlägg!!
Ps. såg i en undersökning att även exctasy visade sig vara mindre farlig för hjärnceller än spriten Ps.

Thanks! Ja det förvånar mig inte alls.. Alkohol är en beroendeframkallande drog och ett missbruk precis som allt annat "farligt" där ute.. Bara för att den är laglig och används ofta så behöver det inte alls betyda att det är den säkraste och bästa. Det är egentligen likadant med tobaken med..
Tobak som det inte ens finns någon bra anledning till varför man säljer borde man ju kunna slopa direkt och rädda 100 000-tals liv. Kan inte förstå alls hur alla högre makter runt om i Världen inte kan förstå detta..

btw, tazzeman, alla "över-exotiska" smaker på sånna tobaker brukar smaka skit. Håll dig till klassikerna som äpple t.ex. ;D

Mustangfrälst
199 Inlägg
16 mars 2008
Vattenpipa e ju rätt trevligt. Har en själv. Har dock bara orkat göra ordningen den en gång sen jag köpte den. Luktar ju bara gott, så det går ju bra o röka inomhus. I bilen gäller dock andra regler wink

Classic Mustang Club Sweden - För alla årsmodeller utav Mustang och Shelby
Classic Mustang Club Sweden @ Facebook

Byggd för metaldecibel o kärnkraftsmäll
661 Inlägg
27 juni 2009
Tycker vattenpipa är något som har blivit hipt på senare tid som anses coolt av vissa o fånigt av andra, själv tycker jag det e ngt fånigt piss som jag inte ens skulle röra, likadant om cigaretter då skulle jag hellere vattenpippa smile

Show me the fury of your missbegotten kind !
FOR THE EMPEROR  !

Consider the god we could be without the grace
Once and for all
Diminish the sub principle and leave it's toxic trace
Once and for all !

8 156 Inlägg
27 juni 2009
Oj. Har den här tråden vaknat till liv igen?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 Inlägg
22 april 2011
tecman skrev:
röka innomhus.. hmm ingen höjdare.. det är ju som att röka i bilen.. det gör man bara inte! (hoppas ni inte gör det)

Sant, mkt trevligare att sitta utomhus, när ja surfade runt lite hittade jag att det finns vindskydd så ja köpte ett till min vattenpipa på pipakingen, nu funkar det riktigt smidigt att sitta på balkongen tex, ibland tar vi ner den till stranden, hur jävla nice som helst... smile

Sök