hej alla, Går i köptankar just nu...på xc90. vad har ni för soppaförbrukning på era volvo XC90 ? då tänker jag speciellt på bensinarna 2,5T samt T6. V8an går tyvärr bort pga ekonomiska skäl.
JAg har ingen sån, men chefen på jobbet klagade över sin nyinköpta D5:a som enligt honom drar 085 - 0,9... Så unde rlitern bli nog svårt med en T6 iaf
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Grannen hade en T6 för något år sedan men bytte bort den då den drog för mycket. Mellan 1.5 och 2 liter milen. Ganska mycket småturer och stadskörning men jag tror du får räkna med 1.5 blandad
Vår v70 t5 drar 0,88 på motorvägen i skyltad fart + moms. Stadskörning är dock inget roligt, typ 1,3. Med tanke på mer hk och mer kilo i en XC90 t6 lär den dra mer.
Det låter som försiktig gubbkörning eller mycket landsväg..
hehe.. ok 1.3-1.4 då.
ehh? så du ändrar sig för att en medlem skojar och säger att det låter som gubbkörning eller mycket landsväg?
oerhört seriöst !
jag tänte efter lite mer bara. men det beror ju lite på vart man kör. kör man riktigt försikrigt kommer man under litern men,total medelförbrukning ligger kanske på 1,3-1,4.
min tiguan som är på 1400 cc drar ju 1l milen , så en sådan stor motor lär du nog räkna med 1.5 iallafall , såvida du inte har bakåtkammat hår och hemlängtan
Håller med mulleina, har du inte råd att tanka bilen köp nåt annat t.ex en Nissan Micra, den är riktigt snål
löjligaste argument jag någonsin hört, även om man har råd vill man väll inte kasta pengarna åt helvete på pendlingssoppa, svara på frågan istället för att klaga på trådskaparen.
Våran Durango 5.9 ligger på 2.5 stadskörning och 1.6 landsväg i bästa fall, blandad någonting mittemellan. Tänkte att du kunde trösta dig med att han lär gå betydligt billigare än vad durren gör iaf!
ehh? så du ändrar sig för att en medlem skojar och säger att det låter som gubbkörning eller mycket landsväg?
oerhört seriöst !
jag tänte efter lite mer bara. men det beror ju lite på vart man kör. kör man riktigt försikrigt kommer man under litern men,total medelförbrukning ligger kanske på 1,3-1,4.
Du får aldrig i ner en XC90 T6 under litern, det kan jag sätta en peng på!