2175
Sök

Småtrimning / Effektförbättring + Tips & Tricks Golf MK2 1.6CL 87a.

2 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hej! Har suttit och kikat lite här i forumet och letat efter allt möjligt matnyttigt!

Jag tänkte höra bland alla Golf MK2 erfarna om ni kan dela med er av lite allmänna tips & tricks,
samt enklare trimning som inte kostar skjortan!

Just för tillfället tänkte jag höra mig för angående just förgasaren på golfen, är på jakt efter ett såkallat
förgasarfilter som sitter direkt på förgasaren? Sen även ifall det finns möjlighet att ev sätta tratt på
redan befintlig orginalförgasare?

Kort sagt, alltså få ett lite trevligare " fräckare " motorljud?, sportavgassystem samt öppet sportfilter redan ordnat.tongue

Dela med er av alla möjliga erfarenheter, tips & tricks ! ! !smilesmile

Mvh: Filip

big_smilebig_smile

71 Inlägg
20 augusti 2009
Tipset som ja kan ge dig e att du sätter på ett extraktor rör, det brukar ge en märkbar effekt,vad det gäller förgasarn å filter så har ja för mig att KN har ett kitt som man moterar åvanpå förgasarn...sen kan du ju alltid justera upp förgasarn ,det finns beskrivning i Haynes reparations bok,inte hur man ställer upp den men hur du justerar med den.

Thomas L.

71 Inlägg
20 augusti 2009
vwtompa skrev:
Tipset som ja kan ge dig e att du sätter på ett extraktor rör, det brukar ge en märkbar effekt,vad det gäller förgasarn å filter så har ja för mig att KN har ett kitt som man moterar åvanpå förgasarn...sen kan du ju alltid justera upp förgasarn ,det finns beskrivning i Haynes reparations bok,inte hur man ställer upp den men hur du justerar med den.

Har en själv som brukis nämligen:D

Thomas L.

Sök