2187
Sök

Köra utan baksäte?

207 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Hur är det om man plockar ut baksätet i bilen.
Om harrihaffa stannar en kan dom säga nånting?
Kan man besiktiga bilen utan baksäte eller måste man peta in det igen när de är dags för bes?

Race For Fun!
379 Inlägg
20 augusti 2009
jag vill också veta då jag åker plåtrent från framstolarna och bakåt i evon wink dock sitter bälterna kvar hmm

R.I.P Paul Walker
Race 350Z For Fun

71 Inlägg
20 augusti 2009
Nä böter får du inte för att du kör utan baksätte å det besikningen e intresserade av e att alla bälltena funkar som de ska,såvida du inte råkar ut för nån gamal pms gubbe som gillar å jävlas e klart, ja kör numera utan baksätte i min G60 å farbror blå hade inget å invända på det,tongue

Thomas L.

70 Inlägg
20 augusti 2009
det går ju att rega bort baksätet, då finns det inget att vara rädd för vad farbror blå säger eller besiktningsgubben

71 Inlägg
20 augusti 2009
Håller med kotten:D

Thomas L.

446 Inlägg
20 augusti 2009
men även om man inte regar så är det lungt om bältena fungerar?

fälg fantast
1 086 Inlägg
20 augusti 2009
detta har jag råkat ut för , du har full rätt att ta ut baksätet SÅ länge bälterna bak är kvar, gäller även vid besiktning, blir ingen 2:a på att du har borttagen baksäte Så länge du har bälterna kvar

så e d med det

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

207 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
tackar så mycket för svaren. Baksätena åker ut ikväll tongue

207 Inlägg
20 augusti 2009
Trådstartare
Kom till ett problem när jag rev ut baksätet, mittbältet sitter fast i ryggstödet och går inte och få bort utan att använda sax. Är det lag på att man måste ha bilbälte i mittensätet eller kan jag plocka bort det då jag ändå inte kommer ha användning av de i framtiden ? :S

Jlmmy
20 augusti 2009
Har rivit ut mitt baksäte och bälterna, och bes bilen nyss!
Han sa inte ett knyst om det hela, Fast man tydligen skall regbes bilen^^

mvh

Sök