Ändrade planer för 740in min, Första planen var att renovera motorn, andra var att skrota hela skiten.. och nu har jag bestämt mig.. ska plocka ner allt så det blir plåtrent.. slangar, kablar, mattor.. ja allt.. slipa ner lacken så den är klar för lackering..
får se hur länge jag orkar med måste stå ute och hålla på, då ja inte har någon plats.. å de blir ju kallare å kallare..
Kommer lite bilder vart som sparar allt som är värdefullt som man kan använda..
Senast redigerat av NissanMotorsport (7 mars 2010)
Ingen som verkar gilla min tråd aja, ett försök me lite bilder då..
liten överblick vad som är gort och ska göras.. synd att jag inte tänkte på att ta kort från början.. tänkte inte starta en tråd först men.
Först och främst kommer jag hålla på med motorn, sen längre fram i tråden så kommer jag ta upp andra saker.. och hoppas på att få ur motorn helt i veckan..
alltid bra att ha..
blir roligt att montera alla sladdar och slangar sen, de man längtar mest till ;O
Allt demonterat, endast bultarna till växellådan kvari]
[i]endast växellådan kvar då
grenröret, som ska lackeras sedan
drog ju samtidigt sönder startmotorn.. skiten lossna och följde me bulten
anledningen till varför jag fått hänggas, den stänger inte helt ibland..
När ja inte orkade skruva mer så börja ja på att slipa ner kåpan ska lackas..
Tackar men känns ändå bra att byta koppling när man väl har allting nere.. har inte bytt sen 5 år.. kanske mer då ja inte vet om förra ägaren bytt.. hur mycke kostar en orginalkoppling?
Tackar men känns ändå bra att byta koppling när man väl har allting nere.. har inte bytt sen 5 år.. kanske mer då ja inte vet om förra ägaren bytt.. hur mycke kostar en orginalkoppling?
Ja iofs så är det ju lika bra och byta när man är igång En nytt kopplings kit kostar typ 2400 och då ett kit. Sen finns du ju olika lameller mellan 1300-2400...
Tackar men känns ändå bra att byta koppling när man väl har allting nere.. har inte bytt sen 5 år.. kanske mer då ja inte vet om förra ägaren bytt.. hur mycke kostar en orginalkoppling?
Ja iofs så är det ju lika bra och byta när man är igång En nytt kopplings kit kostar typ 2400 och då ett kit. Sen finns du ju olika lameller mellan 1300-2400...
jaså okej, ne då blir de för dyrt.. för att få igång bilen måste jag ha nästan allt nytt.. kamrem, alla packningar.. avgassystem.. kanske en ny topp, iaf topppackning.. så blir litegran..
detta ska fäljas och jag tycker du gör rätt i att renovera denna (Y)
Tack ja, de va nära att ja sålde den i delar för att sedan skrota den.. därför baklyserna är borta.. hann sälja dom idag har ja inte gjort något, hjälpte en kompis att tvätta bilen.. men imorn ska ja tvätta av motorn och sedan ta av toppen och kolla om de bara är packningen eller om de också är ventilerna/kolvarna
Tänkte handla in delarna först och främst från mekonomen, skruvat.se och volvo.. någon som handlat från skruvat.se? är de att rekomendera?.. väldigt billiga delar där..
Tänkte handla in delarna först och främst från mekonomen, skruvat.se och volvo.. någon som handlat från skruvat.se? är de att rekomendera?.. väldigt billiga delar där..
Den haer jag aldrig varit inne på men det verkar ju vara bra
Idag blev det inget skruvande, tvättade bara av motorn från de värsta skiten.. använde bara kallavfettning.. ska köpa mig vanlig motortvätt, och någon som vet om diesel är bra mot olja å skit?.. om man jämför me kallavfettning?.. blir nog inte så mycke skruva me motorn imorn,, ska tvätta brorsans bil och motorutrymmet på 740in och leta skadade kablar/slangar för att byta ut..
Dags för en motortvätt, gjorde en balja för all olja och skit
Hade inge annat för tillfället...
lite oljig..
lite finare blev den allt
ska göra en ordentlig tvätt senare, då motorn ska målas när den är klar.. nu tvätta ja den bara för att inte bli all för skitig när ja håller på att ta bort ALLA delar hehe..