3285
Sök

Tipps på 2-pelarlyft...

4 682 Inlägg
28 augusti 2009
caromania skrev:
Konstruktion är inte mitt starkaste kort, men jag ser framför mig en tvåpelarlyft med en bil 150cm upp i luften som inte är bultad. Känns spontant vingligt? Packad elefant på styltor? Någon?
Annars är väl Moparboys son (?) redo att hjälpa till? Eller är det inte en Ryssbil? Kanske är Karelin som liten pilt?

nej de inte min unge big_smile, bara någon random kommande rysk tyngdlyftare tongue.
å visst e de en gammal lada på bilden.(2 gammla lador egentligen)

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 augusti 2009
Moparboy440 skrev:
caromania skrev:
Konstruktion är inte mitt starkaste kort, men jag ser framför mig en tvåpelarlyft med en bil 150cm upp i luften som inte är bultad. Känns spontant vingligt? Packad elefant på styltor? Någon?
Annars är väl Moparboys son (?) redo att hjälpa till? Eller är det inte en Ryssbil? Kanske är Karelin som liten pilt?

nej de inte min unge big_smile, bara någon random kommande rysk tyngdlyftare tongue.
å visst e de en gammal lada på bilden.(2 gammla lador egentligen)

Erkänn. Du har varit där och rotat med stocken. Karelins morsa. Fy. Bad, bad boy. lol

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

3 259 Inlägg
29 augusti 2009
Vi har vattenburen värme i golvet på jobbet och har både saxlyftar och tvåpelare fastbultade i golvet, tror bultarna sitter ungefär 6-8cm ner i golvet, men ditt kanske ligger grundare?

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

4 682 Inlägg
29 augusti 2009
caromania skrev:
Erkänn. Du har varit där och rotat med stocken. Karelins morsa. Fy. Bad, bad boy. lol

Jag erkänner aldrig, du har inga bevis lol .

672 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Vi har vattenburen värme i golvet på jobbet och har både saxlyftar och tvåpelare fastbultade i golvet, tror bultarna sitter ungefär 6-8cm ner i golvet, men ditt kanske ligger grundare?

MVH/Jon

Nä dom borde ligga lite djupare typ 8cm iaf... Gissar att plattan e mist 10cm.

Kraven verkar ju vara lite större än så...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Random Hero
4 047 Inlägg
29 augusti 2009
bengts bilmaskiner i örnsköldsvik kan ja rekomendera, han är trevlig att ha o göra med smile

Dog food lid. Backwards

110 Inlägg
29 augusti 2009
vi köpte en begagnad OMCN 2pelar lyft på blocket för 14 000. 4år gammal, helt kanon.
vi slog iaf i expander i plattan å drog fast lyften, men chefen och hans son hade sin 2pelar lyft stod löst, för då kunde dom flytta undan den varje gång dom inte skulle använda den, så den stod löst, och då hade dom vanliga personbilar uppe, dom hade upp massvis av bilarna från firman osv, hände aldrig nå, stod stadigt och bra!

672 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Kriillee skrev:
vi köpte en begagnad OMCN 2pelar lyft på blocket för 14 000. 4år gammal, helt kanon.
vi slog iaf i expander i plattan å drog fast lyften, men chefen och hans son hade sin 2pelar lyft stod löst, för då kunde dom flytta undan den varje gång dom inte skulle använda den, så den stod löst, och då hade dom vanliga personbilar uppe, dom hade upp massvis av bilarna från firman osv, hände aldrig nå, stod stadigt och bra!

Att den skulle stå löst låter ju riktigt galet... väger väll 3-400kg åxå.

/Thomas.

110 Inlägg
29 augusti 2009
smiler skrev:
Kriillee skrev:

Tror den väger ännu mer än 3-400kg faktiskt. Men det gick för dom iaf!neutral

59 Inlägg
29 augusti 2009
Om du både bultar och svetsar fast lyften i sådan plåt, så tror jag att det kommer sitta bättre än att bulta det i ett betonggolv, sen som tidigare sagts, skulle det hända något så täcks det nog inte av försäkring.

672 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Kriillee skrev:
smiler skrev:
Kriillee skrev:

Tror den väger ännu mer än 3-400kg faktiskt. Men det gick för dom iaf!neutral

Styck då... vore ju skönt å slippa släpa in en plåt om man säjer.

/Thomas.

672 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Vart hittar jag den billigaste utan att de blir en "kina"modell?

/Thomas.

12 086 Inlägg
31 augusti 2009
Allt billigt är kina..

De fanns ju nån italiensk raviolli på blocket big_smile

672 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare

/Thomas.

Meister
6 763 Inlägg
31 augusti 2009
Om jag vore du så skulle jag åka och hyra en bilmaskin och bila försiktigt som fan och leta reda på vart rören ligger och sedan är det bara att hålla koll på vart de ligger, gjuta igen hålen och sedan bulta fast skiten i golvet.

672 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
camaro67 skrev:
Om jag vore du så skulle jag åka och hyra en bilmaskin och bila försiktigt som fan och leta reda på vart rören ligger och sedan är det bara att hålla koll på vart de ligger, gjuta igen hålen och sedan bulta fast skiten i golvet.

Man kan tydligen kolla upp var slangarna går med värmekamera.
Dock så är ju plattan igentligen för tunn om man ska följa alla regler.

Man borde ju kunna göra en större bottenplatta å bulta fast.
Tror de löser sej bara man hittar en vettig lyft vilket verkar va de svåraste just nu.
Iaf till vettig peng. yikes

/Thomas.

147 Inlägg
15 september 2009
Har pelarlyft jag, de är bara till att bulta fast den i golvet, är nog ingen bra ide å sätta fast den i nån vägg om du inte vill riskera att hela skiten tippar när bilen är i luften tongue

Sök