22 augusti 2009
Trådstartare
tjo!
Så här är det: Jag kopplade in ett Gas 4x100w slutsteg i en bil, med syfte att driva ett par gas 6,5or och ett par gas 6x90r.
I bilen sitter nu en jvc cd-spelare modell gammal på 4x40watt som dock hade 2 st rca utgångar.
Gas högtalarna har inte kommit än, men jag förberedde genom att dra alla sladdar och montera steget, och för att koppla in framhögtalarna drog jag två högtalarkablar fram och skarvade på adaptersladden till stereon (för att inte pajja original kontakterna) och det funkade utan probelm.
MEN, just nu sitter det bara en philips högtalare på ena sidan fram, och man måste skruva upp till typ 30-40 på stereon (av 50 möjliga) för att det skall ljuda lagom. Borde det inte ha blivit tvärt om iochmed jag har kopplat in ett steg? På steget har jag allt på flat och "bassboost" på 0, dock har jag ställt upp "level".
jag menar 4x100watt gas steg borde ju iaf vara kraftigare än 4x40watt pissed jvc stereo...
Ps, Jag har splittar till rca ingångarna på steget så jag tänkte mata en 6,5 och en 6x9 med en kanal så att man får stereo ljud, mår steget bra av det?
Senast redigerat av Abbee (22 augusti 2009)
Catch the moment, soon It'll be over