3334
Sök

Angående avgassystem.

Shiiiiibii
78 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
Hejsan.

Har nyligen byggt ett eget avgassystem och har rakt från katten bak till japsdämparen.

Jag undrar hur många dämpare man måste ha på en bil?
Kommer det vara några problem genom besiktningen med det jag har?

MVH

Robban

M.V.H
Robban

DFFL
9 020 Inlägg
23 augusti 2009
Du kan klara dig med en och du kan behöva 12

Det är inte antalet dämpare som har betydelse, de ska dämpa tillräckligt mycket bara.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Forummoderator
9 299 Inlägg
23 augusti 2009
Har det inte kommit nya hårdare regler på ljudnivåer på Bilprovningen eller är det något jag drömt?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Shiiiiibii
78 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:

Det är inte antalet dämpare som har betydelse, de ska dämpa tillräckligt mycket bara.

Okej, för JAG tycker inte den låter mycket, finns många som låter mer om jag säger så smile

M.V.H
Robban

DFFL
9 020 Inlägg
23 augusti 2009
T_urbo skrev:
FireTraXX skrev:

Okej, för JAG tycker inte den låter mycket, finns många som låter mer om jag säger så smile

Hur mycket andra bilar låter är inte viktigt.
Det är hur mycket DIN bil låter som är viktigt.

Står i papperna hur mycket den får ljuda.
(Ville inte skriva samma ord tre gånger i tre meningar. tongue)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Shiiiiibii
78 Inlägg
23 augusti 2009
Trådstartare
FireTraXX skrev:
T_urbo skrev:
FireTraXX skrev:

Hur mycket andra bilar låter är inte viktigt.
Det är hur mycket DIN bil låter som är viktigt.

Står i papperna hur mycket den får ljuda.
(Ville inte skriva samma ord tre gånger i tre meningar. tongue)

Okej tongue ska kolla upp de då.

M.V.H
Robban

461 Inlägg
24 augusti 2009
Enligt Ferrita så är gränsen 100db i Sverige. Mer än så får det inte låta från bilen tydligen...

BMW - Better Make Way

109 Inlägg
24 augusti 2009
Den låter lite i och med du har turbo så den skär sönder ljud vågor. Som jag kommer ihåg på min passat 1.8T med endast  stor 5 tums bakre burk lätt knappast nånting. Go for it och testa.

Shiiiiibii
78 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
ingen annan som har något att säga? smile

M.V.H
Robban

3 182 Inlägg
25 augusti 2009
sålde min audi för ett tag sedan och den hade 3" från turbon med den minsta 3" däpen i mitten och en mellan längst bak, lätt jävligt mycket med det på, men enligt han som köpte den så gick den igenom utan anmärkning.

Sök