kryptonajt skrev:
Hej allihopa!
Är numera en nybliven ägare av en Volvo S40 T4 -98
.
Tänkte bara höra om det här med rost. Det finns lite på de vanliga ställena (har hört att de är vanliga) d.v.s. precis ovanför framrutan, precis i hörnen under båda baklyktorna, sen har jag hittat lite vid kanten vid ena bakdörren.
Allt det här tror jag nog att jag kan fixa själv tillsammans med bekanta, men däremot så är det ganska mycket rost bakom tanklocket (också ett vanligt ställe av vad jag läst). Bör man lämna in den för att de ska fixa det? Eller är det lika lätt att fixa som den andra rosten? Vad kostar det att laga sånt här om man lämnar in den?
Har även lite stenskott här och var. Inget märkvärdigt förutom på ett ställe där det är ett ganska stort märke jag stör mig på. Hur fixar man det här på bästa sätt? Vill ju ogärna behöva lacka om hela huven.
Sen undrar jag också vart man kopierar nycklarna billigast i Uppsala trakten? Stockholms området skulle funka också (helt i närheten av Solna i så fall då jag går i skolan där).
Vad jag förstått så är det
startspärr på bilen, så det kan lätt dra iväg i pris. Men jag har inget direkt behov att kopiera fjärren, utan själva nyckeln är det viktigaste.
Tack på förhand!
Mvh
Fredrik