3277
Sök

Hög/lågnivå adapter

71 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Tjena!

Jag har köpt mig en hög/lågnivå adapter till min Saab 9-3 SS -03 för att få just då lågnivå ingångar för mitt slutsteg. Någon som gjort detta sen tidigare och vet hur man ska gå tillväga? Tacksam för svar!

/Henke

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 augusti 2009
Jag körde med en sådan tidigare, och det fungerade bra. Vad har du för ljudsystem i bilen och vad ska du driva med steget, en bas?

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

71 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Jag körde med en sådan tidigare, och det fungerade bra. Vad har du för ljudsystem i bilen och vad ska du driva med steget, en bas?

Det är SAABs original högtalare med då högtalare även i hatthyllan. jag ska enbart driva en bas.
Just nu har jag kopplat hög/lågnivå adaptern via hatthyllans båda diskanter. Hur gjorde du? vad drev du med ditt slutsteg?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
27 augusti 2009
Jo men högtalare i hatthyllan har alla system. wink Har du högtalare i dörrarna? Extra basar (6x9") i hatthyllan? Så som du kopplat nu så får du inte ut någon direkt bassignal då signalen till dom mellanregister som sitter där är skuren vid 120Hz.

Jag har SS2 systemet (med högtalare i dörrarna) och tar signalen från dom, den använder jag sen till hela systemet.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

71 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Jo men högtalare i hatthyllan har alla system. wink Har du högtalare i dörrarna? Extra basar (6x9") i hatthyllan? Så som du kopplat nu så får du inte ut någon direkt bassignal då signalen till dom mellanregister som sitter där är skuren vid 120Hz.

Jag har SS2 systemet (med högtalare i dörrarna) och tar signalen från dom, den använder jag sen till hela systemet.

Jo jag har SS2 med isåfall. Antar att det då är bättre att koppla till högtalarna i dörren än till 6x9:orna?
Är det komplicerat att koppla till högtalarna i dörren? smile

/Henke

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
2 september 2009
Om du nu har 6x9" basar i hatthyllan så tar du signalen från dom! smile Annars så är det dörrarna som gäller för att få ut en fullregistersignal.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

71 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Om du nu har 6x9" basar i hatthyllan så tar du signalen från dom! smile Annars så är det dörrarna som gäller för att få ut en fullregistersignal.

Okej, sweet då vet jag lite mer. ska prova detta! och jag får tacka för all hjälp.. än så länge haha, vi får väl se hur bra det går ;D

Sök