bygger allt själv istället för att lämna bort bilen. Blir halva priset med tanke på att turbokittet från USA plus intercooler går på 4000 dollar. Resten är i princip materialkostnad.
Alltså, inpassning av allt sker ju efter plats och utrymme. Men var inte det gamla steg 4 kittet en 19t snurra? Alltså är det bilar som gjort detta. Men annars om någon kan rekommendera en annan "liten" turbo som pallar effekter uppåt 350-400 hk och inte kostar 14000 kr i Sverige.
Går ju att hitta en garret 3071r beggad om man har tur. Detta är inget ja sätter igång med förräns om 1-3 år men tänkte samla på mig delar under åren.
Gamla steg 4 kitet var en original k03 snurra som var modifierad med slipade flänsar för bättre flöde! En smidig lösning för att få några hästar till utan att behövar dra ner både turbo och grenrör och tillverka nytt!
Vassaste S40N/V50 jag vet med kkk24 är Thomas (som jobbade på autotech innan) gamla V50 som lämnade precis över 380hk på E85 med just kkk24, större soppapump, fmic, större spridare och avgas! Jag har typ samma setup och har 344hk på bensin och 30hk till på E85 med 1dl mindre volym borr 81 istället för borr 83 som V50n har. Jag laddar 1,5 kilo på bensin och 1,4 på E85 Individuellt mappad av autotech i bänk. 350hk är rimligt med kkk24. 380 är också rimligt sålänge det är på E85 Hur som helst hade jag satsat på Focus RS nya turbo! Grym respons. Hör med företag och få byggt ett skräddarsytt grenrör direkt till turbon!
jepp. precis, känner han som har den nu. var hans bil jag tog som exempel
Vassaste S40N/V50 jag vet med kkk24 är Thomas (som jobbade på autotech innan) gamla V50 som lämnade precis över 380hk på E85 med just kkk24, större soppapump, fmic, större spridare och avgas! Jag har typ samma setup och har 344hk på bensin och 30hk till på E85 med 1dl mindre volym borr 81 istället för borr 83 som V50n har. Jag laddar 1,5 kilo på bensin och 1,4 på E85 Individuellt mappad av autotech i bänk. 350hk är rimligt med kkk24. 380 är också rimligt sålänge det är på E85 Hur som helst hade jag satsat på Focus RS nya turbo! Grym respons. Hör med företag och få byggt ett skräddarsytt grenrör direkt till turbon!
jepp. precis, känner han som har den nu. var hans bil jag tog som exempel
Vad tror ni om en 19t istället i en S40N T5? Satsar på 350-380hk i bilen. Ska väl en 19t palla av med bra respons och låg spoolup tid? Finns 19t med extern wg? Eller får man bygga den själv?
Ett 19T klarar nog inte upp till 380hk. Då får du stressa det bra, och det blir bara massa onödig värme istället för kallluft. Då hade jag hellre satsat på en KKK K24. Eller K26/27 klarar 400-450hk ca gurka.
Då slipper turbon bli så belastad oxå.
Nej 19T finns ej med extern WG original.
Ett K24 med va 1.3-1.4 i ladd så har du ca 380 typ Då sätter du dit ett S60R grenrör oxå. passar rakt på
Har ett 19T på min S40 -98, med etanol så hoppas jag på 350-360hk med portad topp och andra kammar
Lycka till
Helt rätt i att en större turbo än 19T är att rekomendera isof.
Men nackdelen med att ha det så som din kompis har det nu är när det väl är dags för besiktning, turbon är då vänd åt "fel håll", och kan mycket lättare upptäckas än så som t.ex. jag har det i min v50.
Hur mår hans v50 numera då? kan ju vara kul å få höra lite om den, det var ju trots allt ca 3-4 år sedan tomas på autotech trimmade den. och det är väl ingen diff i den heller va? fungerar det hyfsat bra ändå?