3386
Sök

Fått böter för att jag stått där det råder parkeringsförbud fastän skylten ej är synlig

309 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Fick precis en bot på 600 kronor för att jag stått parkerad på en parkering där det råder parkeringsförbud.
Då det var första gången jag någonsin ställde bilen där kollade jag lite snabbt så att det var okej enligt skyltarna.

Vad jag missade var att det fanns en skylt där det stod att det var förbjudet att parkera, MEN denna skylten var helt böjd. Inte "vanligt" böjd heller utan på ett sätt att man inte kan se den såvida man inte går fram till skyltarna för att verkligen extrakolla.

Är detta något jag kan överklaga för och säga att skylten inte är tillräckligt synlig för att man skall se parkeringsförbudet? Jag vet att jag inte kan skylla på att det var mörkt så att den nerböjda parkeringsförbuds skylten inte syntes, eller kan jag det?

Jag försöker inte komma undan på något sätt utan bara undrar för att jag kollade ändå på skyltarna för att se vad som gällde för den tiden jag skulle stå där. Kollar bara med er ifall det finns en fair chans att slippa boten?

Tackar för svar

Att köra turbo är beroendeframkallande...

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 augusti 2009
Det är så jävla knepigt det där, jag parkerade utanför tjejens lägenhet på en plats där det är avsatt för att 1 bil ska kunna stå en kortare stund. Jag var där i kanske 30 min innan jag skulle vidare och under den tiden hade jag fått böter. Jag ringde och sa att det inte ens var skyltat och att jag stod på ett avsatt ställe. Då sa dom att jag skulle kolla efter skyltar. Så jag kollade, o visst fanns de skylt, på andra sidan Campus där jag inte ens åker in på. Såååå dom bryr sig inte hur det ser ut det är heeelt upp till oss att ta reda på vad som gäller om vi vill vara säkra på att inte få böter... Betala tycker jag och försök att överklaga annars får du bara massa påminnelser.

Inspiration comes standard

309 Inlägg
26 augusti 2009
Trådstartare
Jo, jag skall betala den.. Skall ringa dem imorgon för att kolla lite med dom om hur det är. Ganska segt att få böter för en nedböjd som inte syns såvida man inte kollar efter den efter att ha fått bötern hmm

193 Inlägg
27 augusti 2009
Det man får göra är att betala, för om man överklagar kommer det oftast ingenstans...

<a href=http://www.abswheels.se rel=”dofollow”> Däck och fälg</a>

1 570 Inlägg
27 augusti 2009
Jag har överklagat böter ett par gånger och då har det blivit utredning och sen runnit ut i sanden.b Men bäst är väl att betala först och sen gnälla så de inte går vidare med ärendet.

roadrage
188 Inlägg
27 augusti 2009
gå till lokala pressen, be dem ta reda om det är fler som har råkat ut för böter på samma ställe och låt dem göra en artikel om det hela i tidningen. media är ett kraftfullt verktyg så utnyttja den.

samma sak hände här i falun, flera hade fått p-böter på ett ställe där skylten "p förbjuden" hade välts ner. våran lokala tidning gjorde en artikel om det hela och då vek sig p-bolaget och tog bort böterna.

309 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Jag ringde bolaget idag. De bad mig skicka en skriftlig överklagan utav ärendet. Vi får väl se vad det leder till. Tack iaf ni som har skrivit och gett råd.

Sök