Hoppas det går bra att jag lånar tråden med en kort fråga..
Om jag har förstått allt rätt så passar en Fas 2 T4 koppling i en Fas 2 2,0T? Utan några problem? Torpis har säkert stenkoll men vill inte bomba stackarn med inlägg..
Hoppas det går bra att jag lånar tråden med en kort fråga..
Om jag har förstått allt rätt så passar en Fas 2 T4 koppling i en Fas 2 2,0T? Utan några problem? Torpis har säkert stenkoll men vill inte bomba stackarn med inlägg..
Du... jag har inte en aning.. men det borde det väl göra om lådorna passar med varandra?!
Hoppas det går bra att jag lånar tråden med en kort fråga..
Om jag har förstått allt rätt så passar en Fas 2 T4 koppling i en Fas 2 2,0T? Utan några problem? Torpis har säkert stenkoll men vill inte bomba stackarn med inlägg..
Du... jag har inte en aning.. men det borde det väl göra om lådorna passar med varandra?!
Jo jag menar det, har ju en 2,0T Själv som ska modifieras lite halvkraftigt o vill inte riva kopplingen i onödan..
Hoppas det går bra att jag lånar tråden med en kort fråga..
Om jag har förstått allt rätt så passar en Fas 2 T4 koppling i en Fas 2 2,0T? Utan några problem? Torpis har säkert stenkoll men vill inte bomba stackarn med inlägg..
Du... jag har inte en aning.. men det borde det väl göra om lådorna passar med varandra?!
Jo jag menar det, har ju en 2,0T Själv som ska modifieras lite halvkraftigt o vill inte riva kopplingen i onödan..
Nej det kanske inte är så kul.. Men hur många hk tänker du ha då?!
Du... jag har inte en aning.. men det borde det väl göra om lådorna passar med varandra?!
Jo jag menar det, har ju en 2,0T Själv som ska modifieras lite halvkraftigt o vill inte riva kopplingen i onödan..
Nej det kanske inte är så kul.. Men hur många hk tänker du ha då?!
A-tech steg 3 iaf.. Så 225hk +- ett par är väl det jag siktar på, och om man ska tro det som skrivs så börjar grejerna rasa vid 250hk? Känns inge bra att ligga på gränsen då det kommer va en bruksbil..
Jo jag menar det, har ju en 2,0T Själv som ska modifieras lite halvkraftigt o vill inte riva kopplingen i onödan..
Nej det kanske inte är så kul.. Men hur många hk tänker du ha då?!
A-tech steg 3 iaf.. Så 225hk +- ett par är väl det jag siktar på, och om man ska tro det som skrivs så börjar grejerna rasa vid 250hk? Känns inge bra att ligga på gränsen då det kommer va en bruksbil..
Okej, men är det kopplingen som rasar då? Inte lådan?
Nej det kanske inte är så kul.. Men hur många hk tänker du ha då?!
A-tech steg 3 iaf.. Så 225hk +- ett par är väl det jag siktar på, och om man ska tro det som skrivs så börjar grejerna rasa vid 250hk? Känns inge bra att ligga på gränsen då det kommer va en bruksbil..
Okej, men är det kopplingen som rasar då? Inte lådan?
Osäker, men gissar på att det är kopplingen som inte klarar vridet..
A-tech steg 3 iaf.. Så 225hk +- ett par är väl det jag siktar på, och om man ska tro det som skrivs så börjar grejerna rasa vid 250hk? Känns inge bra att ligga på gränsen då det kommer va en bruksbil..
Okej, men är det kopplingen som rasar då? Inte lådan?
Osäker, men gissar på att det är kopplingen som inte klarar vridet..
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Okej, men är det kopplingen som rasar då? Inte lådan?
Osäker, men gissar på att det är kopplingen som inte klarar vridet..
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Mm, men det är både sanning och osanning.. Fas 2 2,0T ska ha tunnare cylinderväggar än fas 1 så ja, sannolikheten är större.. Men kör man med hjärnan och uppgraderar annat än också än bara chip (typ kolvar m.m.) så tror jag inte det är så himla farligt.. Med andra ord, fas 1 håller kanske bättre, men fas 2 är inget skit bara för det..
Osäker, men gissar på att det är kopplingen som inte klarar vridet..
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Mm, men det är både sanning och osanning.. Fas 2 2,0T ska ha tunnare cylinderväggar än fas 1 så ja, sannolikheten är större.. Men kör man med hjärnan och uppgraderar annat än också än bara chip (typ kolvar m.m.) så tror jag inte det är så himla farligt.. Med andra ord, fas 1 håller kanske bättre, men fas 2 är inget skit bara för det..
Nej, precis.. Kör man som folk så är det ju lugnt, inte ligga på varvstoppet vid varje rödljus! Pappa har både haft Fas1 och 2 och jag tycker personligen bättre om fas2, tycker det är bättre komfort och så i den.
Okej, men är det kopplingen som rasar då? Inte lådan?
Osäker, men gissar på att det är kopplingen som inte klarar vridet..
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Därför ska man ha en fas2 s40 och sen byta block till ett 00 block som håller jävligt mycket bättre än de nya!!! En 03 s40 t4 med block från en t4 00 och sen trimma så borde allt lira bra.... MEN ta gärna växellåda från en fas1 också=)
Osäker, men gissar på att det är kopplingen som inte klarar vridet..
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Därför ska man ha en fas2 s40 och sen byta block till ett 00 block som håller jävligt mycket bättre än de nya!!! En 03 s40 t4 med block från en t4 00 och sen trimma så borde allt lira bra.... MEN ta gärna växellåda från en fas1 också=)
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Därför ska man ha en fas2 s40 och sen byta block till ett 00 block som håller jävligt mycket bättre än de nya!!! En 03 s40 t4 med block från en t4 00 och sen trimma så borde allt lira bra.... MEN ta gärna växellåda från en fas1 också=)
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Det är ju en låda ifrån fas2 man ska ha.. dom håller ju bättre och är mer slitstarka!
Okej. Och det var en Fas2 du hade.. hmm, som dom snackade dom tidigare i tråden så spricker blocket på dom.. om det blir FÖÖR mycket pulver!
Därför ska man ha en fas2 s40 och sen byta block till ett 00 block som håller jävligt mycket bättre än de nya!!! En 03 s40 t4 med block från en t4 00 och sen trimma så borde allt lira bra.... MEN ta gärna växellåda från en fas1 också=)
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Vet ej faktiskt men har hört att fas1 låderna håller bättre än fas2 lådan!!
Därför ska man ha en fas2 s40 och sen byta block till ett 00 block som håller jävligt mycket bättre än de nya!!! En 03 s40 t4 med block från en t4 00 och sen trimma så borde allt lira bra.... MEN ta gärna växellåda från en fas1 också=)
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Vet ej faktiskt men har hört att fas1 låderna håller bättre än fas2 lådan!!
Och jag har hört tvärtom! Men det finns säkert en massa olika saker som är mer och mindre "klena", alltihopa kanske är samma "skräp" om man nu får kalla Volvo för skräp!
Därför ska man ha en fas2 s40 och sen byta block till ett 00 block som håller jävligt mycket bättre än de nya!!! En 03 s40 t4 med block från en t4 00 och sen trimma så borde allt lira bra.... MEN ta gärna växellåda från en fas1 också=)
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Vet ej faktiskt men har hört att fas1 låderna håller bättre än fas2 lådan!!
Luktar lite bull tycker jag då lådorna (om jag inte minns fel) heter m56 båda två? Klart, vissa skillnader kan säkert finnas.. Men jag tvivlar på att annat än utväxlingen är ändrat.
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Vet ej faktiskt men har hört att fas1 låderna håller bättre än fas2 lådan!!
Och jag har hört tvärtom! Men det finns säkert en massa olika saker som är mer och mindre "klena", alltihopa kanske är samma "skräp" om man nu får kalla Volvo för skräp!
Ok, men vad skiljer i lådorna då? Förutom utväxlingen?
Vet ej faktiskt men har hört att fas1 låderna håller bättre än fas2 lådan!!
Luktar lite bull tycker jag då lådorna (om jag inte minns fel) heter m56 båda två? Klart, vissa skillnader kan säkert finnas.. Men jag tvivlar på att annat än utväxlingen är ändrat.
Vet ej faktiskt men har hört att fas1 låderna håller bättre än fas2 lådan!!
Och jag har hört tvärtom! Men det finns säkert en massa olika saker som är mer och mindre "klena", alltihopa kanske är samma "skräp" om man nu får kalla Volvo för skräp!