3365
Sök

Påbackad! Ny front från försäkringsbolaget?

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Hämtade innan idag min bil från ett bilvårdsföretag...helrekondad... skitfin... hinner köra 10 min till jag kommer bakom en bil... bilen stannar och jag stannar givetvis också... men sen börjar gubben backa... och jag hinner inte reagerar förrens han kör på mig. Jag får en stor buckla på fronten från hans dragkrok...  jaja nog med händelsen...  ringde försäkringsbolaget m.m...

Nu till min fråga: Tror ni dom spackla detta och lacka eller byter till en helt ny front? Om dom nu byter till en ny front kan man då lägga på lite och få en r-front eller till och med pengar i handen istället för att kanske inköpa sig en iridium-front istället?

Mvh: Kennie

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
27 augusti 2009
Allt beror på försäkringsbolag, men borde inte vara något problem att få en kontant ersättning.

45 Inlägg
27 augusti 2009
som sagt så beror allt på försäkringsbolaget.. men blev det en liten buckla på stötfångaren? då riktar nog dom den i så fall..  eller värmer ut den då..  och lackerar om..

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
jimmyy_86 skrev:
som sagt så beror allt på försäkringsbolaget.. men blev det en liten buckla på stötfångaren? då riktar nog dom den i så fall..  eller värmer ut den då..  och lackerar om..

Det är trygghansa vi hade båda 2. Det blev en buckla lite större än vad dragkulan är, men lacken sprack runt om och bulan blev rätt djup...  men det hela kanske beror lite på vem man pratar med när man lämna in den... smile vad som är enklast för dom.
Vad tror ni en orginalfront med lack kostar på volvo då? tänkte på prisskillnaden mellan orginal och r-front?

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
27 augusti 2009
Trådstartare
Det blev en buckla lite större än vad dragkulan är, men lacken sprack runt om och bulan blev rätt djup..

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
pratade med volvo idag... det ska tydligen behövas sjukt mycket skador för att dom ska sätta dit en annan front.. men däremot kunde jag köpa en annan front privat och sen att dom lacka den och sätter dit den m.m för detta skulle ändå göras med orginalfronten... så med andra ord köper jag en front nu så har jag lacken och arbetet redan betalt... smile  realcar.se nästa!!! smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

164 Inlägg
28 augusti 2009
köp en R-front istället smile

2 638 Inlägg
28 augusti 2009
thoerNe skrev:

Tycker jag med. Om du nu inte tänkte köpa ett komplett kjolpaket från realcar?

4 005 Inlägg
28 augusti 2009
Jag fick en ny front när jag blev påbackad (av min mekaniker)

Den var inte så väldigt mosad, men det kostade väl inte så mycket med en ny front för försäkringsbolaget antar jag.

1 291 Inlägg
28 augusti 2009
Det behövs inte speciellt stor skada för att det ska löna sig för försökringsbolaget/bilreparatören att byta ut delen istället för att stå och försöka laga skadan.

Om en plåtverkstad debiterar 1000kr/h så ser ni att man inte kan lägga ner mycket tid på att laga innan det blir dyrare.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
anledningen till att dom lagar iställer fatt byta ut är tydligen någon miljöfråga.. skadesnubben på volvo sa att dom till och med fått laga vissa fronter för ca 6000kr när nya kostar kanske 4500kr.
Självklart blir det hela iridiumkittet från realcar isåfall... men kanske börjar med fronten nu, eller om man tar hem hela och be volvo sätta på det som kompensation för att dom slipper laga den andra. ska höra med dom igen!
Tror ni det ser jätte jätte dumt ut med bara iridiumfronten ett tag? samt orginalfälgarna?

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

876 Inlägg
28 augusti 2009
NeOx skrev:
anledningen till att dom lagar iställer fatt byta ut är tydligen någon miljöfråga.. skadesnubben på volvo sa att dom till och med fått laga vissa fronter för ca 6000kr när nya kostar kanske 4500kr.
Självklart blir det hela iridiumkittet från realcar isåfall... men kanske börjar med fronten nu, eller om man tar hem hela och be volvo sätta på det som kompensation för att dom slipper laga den andra. ska höra med dom igen!
Tror ni det ser jätte jätte dumt ut med bara iridiumfronten ett tag? samt orginalfälgarna?

ja, tycker det ser riktigt dumt ut vilken bil det än sitter på om man har en eftermarknads front och sen orginal i övrigt.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
thoerNe skrev:

skulle kosta 8000 på volvo och dom kunde bara ta hem den i lackat utförande.. d.v.s de lacker som r-modellen görs i... d.v.s inte i min ocean race färg... sad

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
lindell90 skrev:
NeOx skrev:

ja, tycker det ser riktigt dumt ut vilken bil det än sitter på om man har en eftermarknads front och sen orginal i övrigt.

jo, men denna froten har inte det direkta extrema utan ser ju nästintill ut som ett sportpaket orginal från volvo... hoppas du förstår vad jag menar... smile

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

876 Inlägg
28 augusti 2009
NeOx skrev:
lindell90 skrev:
NeOx skrev:

jo, men denna froten har inte det direkta extrema utan ser ju nästintill ut som ett sportpaket orginal från volvo... hoppas du förstår vad jag menar... smile

aa, i för sig men den är väll ändå lägre än övriga bilen i sig då? smile

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
28 augusti 2009
Trådstartare
jo en aning lägre kanske!

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Sök