3531
Sök

Bygga eget avgassystem , vad behöver jag?

8 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Hej:)

Tänkte bygga ett eget avgassystem till min golf, vad kommer jag behöva köpa och var finns det billigt och bra?
har tänkt på 2 pipor en på var sida.

Tacksam för alla svar smile

12 086 Inlägg
29 augusti 2009
Du hittar allt du behöver på biltema.
Några dämpare, 2 ändrör och lite rör.
Och något att svetsa ihop de med, det är dödsstraff på rörklämmor.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
29 augusti 2009
JapMax skrev:
det är dödsstraff på rörklämmor.

? hur ska man få dit ett helsvetsar avgas då?

sätter man rörklammrarna rätt så sitter som länge å funkar aldeles utmäkrkt tycker ja...

----->Strippen S2<-----

VCRACING

12 086 Inlägg
29 augusti 2009
sjovold skrev:
JapMax skrev:

sätter man rörklammrarna rätt så sitter som länge å funkar aldeles utmäkrkt tycker ja...

Givetvis kan man ha 1 lr 2 klämmor för att dela upp avgasröret givetvis.
Personligen tycker jag avgassystem som är ihopsatta uteslutande av klämmor ser förjävligt ut, det bara ser så jävla B ut.

Wolfman Cruisers
1 258 Inlägg
29 augusti 2009
JapMax skrev:
sjovold skrev:
JapMax skrev:

Givetvis kan man ha 1 lr 2 klämmor för att dela upp avgasröret givetvis.
Personligen tycker jag avgassystem som är ihopsatta uteslutande av klämmor ser förjävligt ut, det bara ser så jävla B ut.

aha du mena så tongue trodde att tdu mena att han skulle helsvetsa de då kande bli lite jobbigt att montera xP

----->Strippen S2<-----

VCRACING

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 augusti 2009
JapMax skrev:

Men vem kryper under bilen? Vänder man klämmornas muttrar uppåt så är det inget som syns så länge röret följer den korrekta vägen, i tunneln så att säga. Däremot är det fult med klämma efter sista ljuddämparen så den syns bakifrån. Nackdelen med att svetsa är att håller sämre mot rost.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Offroad Racing
3 122 Inlägg
29 augusti 2009
Det brukar vara en fördel att svetsa så många skarvar som är möjligt, så minskar man drastiskt möjligheterna till läckage i skarvarna.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

12 086 Inlägg
29 augusti 2009
caromania skrev:
JapMax skrev:

Men vem kryper under bilen? Vänder man klämmornas muttrar uppåt så är det inget som syns så länge röret följer den korrekta vägen, i tunneln så att säga. Däremot är det fult med klämma efter sista ljuddämparen så den syns bakifrån. Nackdelen med att svetsa är att håller sämre mot rost.

Det är fortf äckligt och fullt.
Typ som att laga skärmkanter med spackel.. lr att tvinna ihop kablarna bakom stereon.

Forummoderator
9 299 Inlägg
29 augusti 2009
JapMax skrev:
Det är fortf äckligt och fullt.
Typ som att laga skärmkanter med spackel.. lr att tvinna ihop kablarna bakom stereon.

Spackel FTW!
Tvinna kablar, ja hur ska man annars göra? tongue

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Sök