Mycket imponerande projekt, härligt med folk som går sina egna vägar.
Angående huven, är den helt av plast? Plåt rakt igenom på övriga bilen.
Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?
Får börja med att tacka!
Huven är i glasfiber likaså bagageluckan. Plåt i övrigt än så länge. Just nu har huven endast luftintag fram men bakåt upp mot vindrutan kan man ta upp hål. Syns bra från insidan var man kan kapa. Inget jag gör nu utan ska prova mig fram sen.
Luft rakt framifrån är bra, (övertryck för dem som kör kpmpressor, men jag tror även detta är fel) "but it is a bit disturbed" vindrutan skapar ett övertryck, funkade för mig.
Ditt projekt får mig kanske att överge min -73 touring BMW som nu är besiktigad.
Mycket imponerande projekt, härligt med folk som går sina egna vägar.
Angående huven, är den helt av plast? Plåt rakt igenom på övriga bilen.
Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?
Får börja med att tacka!
Huven är i glasfiber likaså bagageluckan. Plåt i övrigt än så länge. Just nu har huven endast luftintag fram men bakåt upp mot vindrutan kan man ta upp hål. Syns bra från insidan var man kan kapa. Inget jag gör nu utan ska prova mig fram sen.
Luft rakt framifrån är bra, (övertryck för dem som kör kpmpressor, men jag tror även detta är fel) "but it is a bit disturbed" vindrutan skapar ett övertryck, funkade för mig.
Ditt projekt får mig kanske att överge min -73 touring BMW som nu är besiktigad.
Jo, cowlen är ju beprövad. Därav min tanke att ev. kapa upp baktill då jag tror ej mycket luft kommer in framifrån.
Jo, cowlen är ju beprövad. Därav min tanke att ev. kapa upp baktill då jag tror ej mycket luft kommer in framifrån.
Rätt Wictor! Du har ett stagnationstryck rakt framifrån som du inte kan nyttja, om du nu inte kommer att ha kompressor! Däremot är det viktigt att du tätar mellan huv och luftfilter om du skall utnyttja fördelen med cowl, se återigen min bild ovan!
Kan nog redan nu säga att jag inte kommer ha ett luftfilter som tätar mot huven. Jag hade tänkt att hålen ev. skulle mer fungera som lite kylning till hela motorutrymmet. Därav ha öppet både framåt och bakåt för att undvika eventuella påfrestningar på huven också. Fast man vet aldrig - kanske blir sämre dä