3085
Sök

68 Camaro T/A

I samarbete med: www.bakaxeldelar.se www.mooneyessweden.com www.76olja.nu

973 192 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari 2024
1 049 Inlägg
10 februari 2011
Openers skrev:
tommyhjortasen skrev:
Mycket imponerande projekt, härligt med folk som går sina egna vägar.

Angående huven, är den helt av plast? Plåt rakt igenom på övriga bilen.

Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?

Får börja med att tacka!

Huven är i glasfiber likaså bagageluckan. Plåt i övrigt än så länge. Just nu har huven endast luftintag fram men bakåt upp mot vindrutan kan man ta upp hål. Syns bra från insidan var man kan kapa. Inget jag gör nu utan ska prova mig fram sen.

Luft rakt framifrån är bra, (övertryck för dem som kör kpmpressor, men jag tror även detta är fel) "but it is a bit disturbed" vindrutan skapar ett övertryck, funkade för mig.

Ditt projekt får mig kanske att överge min -73 touring BMW som nu är besiktigad.

712 Inlägg
10 februari 2011
Trådstartare
tommyhjortasen skrev:
Openers skrev:
tommyhjortasen skrev:
Mycket imponerande projekt, härligt med folk som går sina egna vägar.

Angående huven, är den helt av plast? Plåt rakt igenom på övriga bilen.

Angående funktionen på huv scoop, själv använde jag ett L 88 scoop på min -70 _camaro, denna typ scoop matas med luft via basén på vindrutan, har för mig att detta skall vara effektivast. Hur är det med den saken?

Får börja med att tacka!

Huven är i glasfiber likaså bagageluckan. Plåt i övrigt än så länge. Just nu har huven endast luftintag fram men bakåt upp mot vindrutan kan man ta upp hål. Syns bra från insidan var man kan kapa. Inget jag gör nu utan ska prova mig fram sen.

Luft rakt framifrån är bra, (övertryck för dem som kör kpmpressor, men jag tror även detta är fel) "but it is a bit disturbed" vindrutan skapar ett övertryck, funkade för mig.

Ditt projekt får mig kanske att överge min -73 touring BMW som nu är besiktigad.

Jo, cowlen är ju beprövad. Därav min tanke att ev. kapa upp baktill då jag tror ej mycket luft kommer in framifrån.

Varför överge din touring?

1 039 Inlägg
14 februari 2011
Openers skrev:
Jo, cowlen är ju beprövad. Därav min tanke att ev. kapa upp baktill då jag tror ej mycket luft kommer in framifrån.

Rätt Wictor! Du har ett stagnationstryck rakt framifrån som du inte kan nyttja, om du nu inte kommer att ha kompressor! tongue Däremot är det viktigt att du tätar mellan huv och luftfilter om du skall utnyttja fördelen med cowl, se återigen min bild ovan!

Stod lite intressant om detta här: http://www.ehow.com/about_5571485_pros- … -hood.html

Vi hörs!
Håkan i Umeå , 1969 Camaro 427 ZL-1

712 Inlägg
14 februari 2011
Trådstartare
Tack för länken Håkan!

Kan nog redan nu säga att jag inte kommer ha ett luftfilter som tätar mot huven. Jag hade tänkt att hålen ev. skulle mer fungera som lite kylning till hela motorutrymmet. Därav ha öppet både framåt och bakåt för att undvika eventuella påfrestningar på huven också. Fast man vet aldrig - kanske blir sämre dä smile

Det visar sig...långt dit...

-sommar ska de va....
4 529 Inlägg
19 februari 2011
Det där blev riktigt , riktigt snyggt!  Me like it :-)

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
19 februari 2011
Trädgårsstolar i garaget?
Byt ut det mot en svarv! big_smile

Bra jobb! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

712 Inlägg
19 februari 2011
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Det där blev riktigt , riktigt snyggt!  Me like it :-)

Tack tack smile

Thunderbird88 skrev:
Trädgårsstolar i garaget?
Byt ut det mot en svarv! big_smile

Bra jobb! smile

Pelarborr står högre upp på önskelistan...eller hade du en svarv du ville byta bort mot t ex trädgårdsstolar?! wink

Tackar!

Gött mos
1 096 Inlägg
Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
712 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
camaro67 skrev:
Hoppas att de inte blir lyktor i dom hålen utan bromskylning eller något annat ballt

Då hoppas du helt fel - köttigast är ju lyktor naturligtvis än andra töntsaker!
Senast redigerat av Openers (20 februari 2011)

712 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
Nitrometanskada skrev:
Grymt som vanligt smile Yenko wink

Man bugar!
Senast redigerat av Openers (20 februari 2011)

Meister
6 763 Inlägg
20 februari 2011
Openers skrev:
camaro67 skrev:
Hoppas att de inte blir lyktor i dom hålen utan bromskylning eller något annat ballt

Jag trodde att du skulle åka fort tongue

712 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
camaro67 skrev:
Openers skrev:
camaro67 skrev:

Japp, å bromskylning går inte bilen fortare av... wink

Meister
6 763 Inlägg
20 februari 2011
Openers skrev:
camaro67 skrev:
Openers skrev:

Runt bana gör den de tongue

712 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
camaro67 skrev:
Openers skrev:
camaro67 skrev:

Runt bana gör den de tongue

Bilen går inte fortare men varvtiderna däremot... tongue

Bounty hunter
671 Inlägg
20 februari 2011
önskade jag hade din kunskap,ditt garage o lika mycket stålar för kunna göra likadant me min mustang...... cool
Senast redigerat av bobafett (20 februari 2011)

712 Inlägg
20 februari 2011
Trådstartare
bobafett skrev:
önskade jag hade din kunskap,ditt garage o lika mycket stålar för kunna göra likadant me min mustang...... cool

Banka plåt kostar inte många pänga. Första bilen för mig så kunskap besitter jag knappt heller, så det är bara du sätter igång! smile

Bounty hunter
671 Inlägg
20 februari 2011
Openers skrev:
bobafett skrev:

Banka plåt kostar inte många pänga. Första bilen för mig så kunskap besitter jag knappt heller, så det är bara du sätter igång! smile

plåten e mer elelr mindre klart......tänkte mest på ditt snygga garage o alla delar du köpt....

Sök