3086
Sök

68 Camaro T/A

I samarbete med: www.bakaxeldelar.se www.mooneyessweden.com www.76olja.nu

969 771 Visningar
Uppdaterades senast 28 januari
712 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#41
Hahaha! Det är bra Ni argumenterar om vilken maskin jag ska ha - betyder att Ni är entusiastiska och engagerade! Skoj! big_smile

600 överladdshästar ur en LS1:a är ingen som helst konst (med originalblock). Nya kolvar/stakar etc så är man hemma. Mer hp än så behöver iaf inte jag...till en början... smile Att nerstroka blir det inte. Blir sådana stora pengar då man måste byta det mesta om man vill utnyttja dom höga varven.

...men man vet aldrig. Blir budgeten en annan så kanske man tar andra vägar...


Schwarz Funf
222 Inlägg
2 september 2009
#42
Fan va roligt men en sådan tråd! Kommer att följas! det här är helt urartat tongue

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

712 Inlägg
2 september 2009
Trådstartare
#43
mah88 skrev:
Fan va roligt men en sådan tråd! Kommer att följas! det här är helt urartat tongue

Trevligt att det uppskattas! smile


Meister
6 763 Inlägg
3 september 2009
#44
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:
Finns ju bra många corvetter och camaros som går med duktigt överladdade maskiner. Men visst allt har sin gräns. Hmm nerstrokad ls1 till 302 kan väll vara en idé. big_smile

Eftermarknads block och lågt ladd om dom kör med LS1. smile

Och nerstrokad LS1 till 302?
Nu får du ju lugna dig med 302 lite..

Jag tror inte att ls1:orna är så dåliga som du försöker få det till men ändå. 302 är grejen och eftersom att han ska bygga trans am stukat så är ju 302 det enda rätta. big_smile
Senast redigerat av camaro67 (3 september 2009)


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
3 september 2009
#45
camaro67 skrev:
Jag tror inte att ls1:orna är så dåliga som du försöker få det till men ändå. 302 är grejen och eftersom att han ska bygga trans am stukat så är ju 302 det enda rätta. big_smile

Jag sa inte att LS1 var dåligt, tvärtom, det är en jävligt bra motor, bara inte så vänlig när man överladdar. Den är otroligt mycket bättre än en 302 dock, no offense.. roll

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

229 Inlägg
7 september 2009
#46
Härligt att se att ni har kommit igång med den! Its gona be huge! sätt i en överladdad LS2 med t56 wink


Meister
6 763 Inlägg
7 september 2009
#47
Siarnaq skrev:
camaro67 skrev:
Jag tror inte att ls1:orna är så dåliga som du försöker få det till men ändå. 302 är grejen och eftersom att han ska bygga trans am stukat så är ju 302 det enda rätta. big_smile

Jag sa inte att LS1 var dåligt, tvärtom, det är en jävligt bra motor, bara inte så vänlig när man överladdar. Den är otroligt mycket bättre än en 302 dock, no offense.. roll

Jag tänker inte förstöra tråden för honom så jag lägger ner här...

Ska bli jävligt kul att se vad de blir för maskin för den du har i din andra är ju riktigt ball


712 Inlägg
9 september 2009
Trådstartare
#48
Då har framskärmarna fått sig en omgång med svets, hammare/dolly, en hel del ramsor och några kaffetermosar är även avverkade. Då är iaf dom redo för tennspackling!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759939_03d5er.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759941_5ollyb.jpg
Gjort om igenläggningen av sidopositionsljusen...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759942_kffcf0.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759944_kwnov5.jpg
...och lagningarna på bakre delen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759945_z6lwqw.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759946_cm01ii.jpg
Krävde många timmars jobb att få lyktsargen att passa bra på den illa åtgångna skärmen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/759948_lddags.jpg
Skärmförlängarna kapades isär och svetsades om då jag ej var nöjd med tidigare passform.
Dessa är egentligen skruvade, men då jag inte ska ha främre stötfångare svetsas dessa ihop
för ett renare utseende.
Senast redigerat av Openers (9 september 2009)


2 164 Inlägg
9 september 2009
#49
ser kanon bra ut ju! big_smile när kommer du och svetsar min PV då? big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

712 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
#50
dadde skrev:
ser kanon bra ut ju! big_smile när kommer du och svetsar min PV då? big_smile

Tjadu, har lite mycket på min lyra just nu... wink


5 111 Inlägg
11 september 2009
#51
Hehe, vart ju "något" bättre lagat nu!


712 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
#52
Volvo544special65 skrev:
Hehe, vart ju "något" bättre lagat nu!

Ja, man försöker iaf smile



Slipat på karossen idag, vilket inte är det roligaste. Som en liten morot blev det en snabb mockup innan solen gick ned.

Film på uppstarten kommer imorn...  tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/761030_w98pec.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/761031_fnode0.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/761032_qy89ln.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/100577/761033_lv9uvn.jpg


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
11 september 2009
#53
Så sjukt fet!

Helvete, den kommer att bli så bra. big_smile

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

712 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
#54
Ja, den blir nog bra så småningom smile


Schwarz Funf
222 Inlägg
12 september 2009
#55
Fyfaaaann big_smile Galet Galet

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes

712 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
#56
Mattilacken skrev:
Härligt att se att ni har kommit igång med den! Its gona be huge! sätt i en överladdad LS2 med t56 wink

Om det ändå vore "vi"... wink Ja, som nämnts så var LS i tankarna - är väldigt långt kvar dit som tur är! Får se vad som blir aktuellt och vilka möjligheter jag har. Eller tänkte du sponsra med din lina?! tongue


712 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
#57
mah88 skrev:
Fyfaaaann big_smile Galet Galet

Hehe, ja man ville nästan inte skruva bort skärmarna igen roll smile


86 Inlägg
12 september 2009
#58
Grymt projekt, ska bli kul att följa resten av byggandet.

Om jag får ge lite idéer så tycker jag du ska göra följande:

Inga scoop, det är det fulaste som finns.

Ta bort dropplisten (om det är risk för att det regnar in så kan man säkert fixa det på ett snyggare sätt än original dropplisten)

Bygga om rutramarna så det går att limma in rutorna som man gör på moderna bilar, men det kanske är ett överjävligt jobb vad vet jag, tror bara att det gör mycket för utseendet.

LED baklysen (Och då menar jag inte Lexus-style utan mer LED lampor istället för original)

Klarglas fram.

Och i motorfrågan så vore det grymt med en GM North Star motor för att det är ballt med överliggande kamaxlar på en V8 istället för stenålders stötstänger.

Detta är vad jag skulle göra om jag hade den, bygga en clean-"less is more"-"Pro Touring"-bil.

Lite förslag bara!

Meister
6 763 Inlägg
12 september 2009
#59
tetepeb skrev:
Grymt projekt, ska bli kul att följa resten av byggandet.

Om jag får ge lite idéer så tycker jag du ska göra följande:

Inga scoop, det är det fulaste som finns.

Ta bort dropplisten (om det är risk för att det regnar in så kan man säkert fixa det på ett snyggare sätt än original dropplisten)

Bygga om rutramarna så det går att limma in rutorna som man gör på moderna bilar, men det kanske är ett överjävligt jobb vad vet jag, tror bara att det gör mycket för utseendet.

LED baklysen (Och då menar jag inte Lexus-style utan mer LED lampor istället för original)

Klarglas fram.

Och i motorfrågan så vore det grymt med en GM North Star motor för att det är ballt med överliggande kamaxlar på en V8 istället för stenålders stötstänger.

Detta är vad jag skulle göra om jag hade den, bygga en clean-"less is more"-"Pro Touring"-bil.

Lite förslag bara!

North star vore faktist riktigt fränt. Är väll åxo en hel-alumaskin om jag inte kommer ihåg fel. De verkar ju palla lite pisk de åxo.


4 682 Inlägg
12 september 2009
#60
jäklar va fet den ser ut! behåll det där stuket på den wink.


Sök