Nu blev jag lite nyfiken, Är det inte så att en "tunnare" kabel har mer bortfall än en lite grövre ?
om nu sätter ett batteri bak och ett fram så vill man kanske gardera sig mot "dåligt" med ström till stegen ?
eller menar du att stegen inte tar ström från främre batteriet ?
Varför ökar laddningen när man te.x. byter till grövre kabel från generator till startmotor som sen går vidare till batteriet ?
Jag vet inte egentligen för jag e inge professor i området, jag har lärt mig genom installation i verkliga livet och inte genom teoretiska komplikationer....;-)
Men å andra sidan finns det ju folk som påstår att bara för ett dataprogram säger att just "en baslåda" kommer att spela bra i din bil, så är det så.....men sen vet vi ju att teori o praktik inte går riktigt hand i hand...
men som sagt, jag vet inte...jag e ingen professor på området.....
2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se