3050
Sök

Helsingborgs trafik, street race

121 Inlägg
29 augusti 2009
Trådstartare
Tjena killar, undrar om ni vet vilka man ska prata med samt vad för nåt man ska tänka när det gäller att presentera ett "lagligt" street race, har själv skrivit en del i mitt arbete för tanken var att jag med mina vänner ska försöka arrangera ett lagligt street race, i samverkan med vallåkraträffen, har pratat med stads ansvariga och massa andra politiskt intresserade, försöker få igång en rörelse som visar att där är ett starkt intresse av att göra det på rätt sätt och att alla kör igenom helsingborg i 100 knyck och får alla andra att se ut som idioter.

lite kladdig text men hoppas att ni förstår poängen utav mitt arbete och mitt projekt.

150 Inlägg
29 augusti 2009
Du menar att man på ett lagligt sätt genom att kontakta kommunen och få tillstånd att få gata/gator avstängda för att kunna genomföra ett "lagligt" street race. Är det tänkt att du ska ha det inne i centrala Helsingborg eller?
Vad säger politikerna om detta?

www.klockren.nu
476 Inlägg
30 augusti 2009
Har för mig att jag va på nåt blackrace i helsingborg i samband med vallåkra träffen, är de nåt dom slutat med?

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

www.klockren.nu
476 Inlägg
30 augusti 2009
SAAB__9000 skrev:
FordeveR skrev:
Har för mig att jag va på nåt blackrace i helsingborg i samband med vallåkra träffen, är de nåt dom slutat med?

När var detta i så fall, vad jag vet så har det aldrig varit något blackrace i Helsingborg.

Oj de va minst 5år sen, på en raka med gräskullar på sidorna..utanför nåt industriområde. Har för mig att de va blackrace, va iaf lagligt.

http://www.blackrace.nu/stad.asp?ID=4
Ser ifs inte ut som dom uppdaterat på ett tag...

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

70 Inlägg
30 augusti 2009
bumb !

e de möjligt att jag såg dig på ättekulla idag??

121 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
Montana, ja det är mycket möjligt att det var mig du såg brukar köra runt där, jobbar bland annat nere på raus vid Custom by Kent.

Svar till Markusan89;

Jag har varit i kontakt med politiker inom kommunen, dom är villiga att hjälpa till med av hitta någon avspärrad plats där "vi" kan köra under denna helg, men ingen av dom verkar veta vem det är som håller i det avgörande beslutet, jag kommer ihärdigt att ta reda på vem det är och försöka arrangera detta.

Det ända villkoret  de samtliga jag talat med är att vi ska arrangera det själv. därmed själv stå för eventuella kostander.

kommer att kolla upp killar i skåneregionen som är intresserade av detta projektet och eventuella kandidater kan höra av sig till mig, det gäller bland annat söka platser därav vi kan köra samt hjälpa till att arrangera racen.

Jag kommer att upplysa eventuella personer som är intresserade med mer information.
Senast redigerat av bumb (31 augusti 2009)

457 Inlägg
1 september 2009
Bra förslag men det blir inte riktigt samma grej om det är lagligt det är bättre att starta upp ett crew och försöka sammarbeta med polisen .. som dem gör i Markaryd att få tillstånd mellan en viss tid och se till så alla sköter sig så funkar det. det var bättre förr när de fanns crew i helsingborg. smile

150 Inlägg
1 september 2009
gör man de snyggt första gången så får man större tyglar till nästa gång. verkar bara lite kort tid att ha det till helgen när inte allt är 100% klart tycker jag:/

121 Inlägg
3 september 2009
Trådstartare
markusan89 skrev:
gör man de snyggt första gången så får man större tyglar till nästa gång. verkar bara lite kort tid att ha det till helgen när inte allt är 100% klart tycker jag:/

till helgen ? vallåkra träffen är ett år frammåt, sen svar till Hoteyes;

Detta är samma princip, fast folk ska ha en chans att få reda på det så även allmänheten kan bli innvolverad, för som exempel för 2 år sen stod hela helsingborg stilla när vi körde i stan.

ALLA stod och kolla på bilarna när de körde runt och lekte, det ska vi försöka uppnå !

150 Inlägg
3 september 2009
bumb skrev:
markusan89 skrev:

till helgen ? vallåkra träffen är ett år frammåt, sen svar till Hoteyes;

Detta är samma princip, fast folk ska ha en chans att få reda på det så även allmänheten kan bli innvolverad, för som exempel för 2 år sen stod hela helsingborg stilla när vi körde i stan.

ALLA stod och kolla på bilarna när de körde runt och lekte, det ska vi försöka uppnå !

Sorry. Missuppfatta det du skrev innan tongue

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
3 september 2009
SAAB__9000 skrev:
FordeveR skrev:

När var detta i så fall, vad jag vet så har det aldrig varit något blackrace i Helsingborg.

Jo för ca 4-5 år sen va d blackrace på vägen mellan långeberga och soptippen!
Tror att d bara anordnades ett år!

121 Inlägg
7 september 2009
Trådstartare
dieselknackare skrev:
SAAB__9000 skrev:
FordeveR skrev:

Jo för ca 4-5 år sen va d blackrace på vägen mellan långeberga och soptippen!
Tror att d bara anordnades ett år!

exakt lite det vi ska försöka uppnå men få det lite mer "public" så att allmänheten kan uppmärksamma det och bli lite mer intresserade, och få politiker att förstå att Sverige/skåne/helsingborg ÄLSKAR att köra bil, båda snabbt som snyggt.

Specielt vid STORA bilträffar.

1 339 Inlägg
7 september 2009
Säkert inte jättelätt att organsiera men säkert fullt genomförbart! Hade varit kul iallfall.

428 Inlägg
7 september 2009
hoteyes skrev:
Bra förslag men det blir inte riktigt samma grej om det är lagligt det är bättre att starta upp ett crew och försöka sammarbeta med polisen .. som dem gör i Markaryd att få tillstånd mellan en viss tid och se till så alla sköter sig så funkar det. det var bättre förr när de fanns crew i helsingborg. smile

Jag håller dock med "hoteyes" till 100%
Förstår inte heller varför dom skulle vara villiga att gå med på detta EN gång om året när vi bryter mot lagarna resten av året. Detta kommer till 1000% få en uppföljning av att "fortsätter ni med olagliga race resten av året så strycker vi detta"
Men men. chansen finns väl alltid.

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 september 2009
Go_sideways skrev:
Detta kommer till 1000% få en uppföljning av att "fortsätter ni med olagliga race resten av året så strycker vi detta"

Då kan man ju kontra med att "Om ni låter oss ha ett ställe varje lördagkväll där vi kan köra så lär allt annat extremt körande i omgivningen förhoppningsvis minska radikalt."

Vi kan ju givetvis inte ta ansvar för alla individer.
Det är ju ungefär som att anklaga posten för att nån skickar mjältbrand... roll
Hoppsan vänta, det är ju så man gör med The Pirate Bay, attans, staten bryter redan mot de mänskliga rättigheterna, hur fasen kan då Helsingborgs politiker klaga över aktivt bilkörande? lol

Edit:
Förutsättningarna i Helsingborg finns där redan, sommartid varje fredagkväll kan man ju köra och ställa sig vid Stattena och se hur alla stylade/trimmade bilar letar efter nån sträcka att köra/ställa upp sig på.
Det brukar sluta med att McDonalds på Stattena är så smockat med bilar att inte ens polisen kommer fram. lol
Senast redigerat av TurbOla (8 september 2009)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

406 Inlägg
8 september 2009
Den olagliga streetracingen minskade ju till ett minimum i malmö när meca kom igång.
Grymt bra iniativ av dig. Försök hitta någon lr några av dom som höll på med black race och hör med dom hur dom gick till väga.
Lycka till

My way or the highway? I take both sideways

121 Inlägg
8 september 2009
Trådstartare
Go_sideways skrev:
hoteyes skrev:

Jag håller dock med "hoteyes" till 100%
Förstår inte heller varför dom skulle vara villiga att gå med på detta EN gång om året när vi bryter mot lagarna resten av året. Detta kommer till 1000% få en uppföljning av att "fortsätter ni med olagliga race resten av året så strycker vi detta"

Tycker det är en väldigt annorlunda syn på det faktiskt, tror nog att ni bryter lagar oftare än just en dag eller de dagar om året Vallåkra träffen i helsingborg är ? eller har jag fel ?

Om du tar ett prakt exempel är hur många som fick böter uppe på stattena för att polisen stod längre ned i gatan och plocka alla en efter en.

Tror du att de personerna tycker att det va kul, bara för att ni kom undan ?

Saken är den att detta är för motorentusister inte för vandaler som vill leka jävel och tycka dom är häftiga(inget illa menat) utan för folk som vill visa sin bilar och vad dom går för, sen är det alltid kul att få möta "random people" vilket detta kommer att innebära.

jag vet själv hur många ggr som helst racen har tagit slut pga. folk inte hittar varandra efter att polisen har varit där.

Reservdansk
6 271 Inlägg
8 september 2009
Pillevinken skrev:
Den olagliga streetracingen minskade ju till ett minimum i malmö när meca kom igång.

Mycket bra exempel att ta upp med politikerna!

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Sök