3458
Sök

Airbrush?

Kocken
487 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
Om man har kompressor och grejer hemma är det rimligt att få ett bra resultat på att lacka om bilen själv?? Med bra menar jag inte perfekt utan ett resultat som inte ser misslyckat ut.

RushRacing.tk
278 Inlägg
1 maj 2006
Jag skulle nog inte göra det själv... krävs ju ändå en del utav dig att lacka en bil.. smådelar e de nog ingen fara med.. men lycka till iaf..

Type R
368 Inlägg
1 maj 2006
åk till skroten ofixa lite skitdelar att öva på först så ska de nog gå bra sen

Honda is the shit!

Billackerare
737 Inlägg
1 maj 2006
Om du inte har tidigare erfarenhet så vill jag påstå att chansen att du misslyckas rejält är väldigt hög. Är du rädd om bilen så låter du bli.. smile

Bryr du dig inte så mycket så kan du väl försöka själv och sen när du ser resultatet så kan du känna dig nöjd med att det inte var den fina bilen du sullade ner..

Jag vet att det låter hårt men utan erfarenhet så blir resultatet nästan ALLTID kasst, tyvärr.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

1 161 Inlägg
1 maj 2006
gör som 740glidarN säger o blöta ner golvet rejält så ska de nog gå hyfsat iaf..

198 Inlägg
1 maj 2006
allting beror på hur duktig man e på och hantera grejerna,tryck i sprutan,vad e för sprutor,munstycke och så vidare.Men det viktigaste utav allt e underarbetet alltså slipning,grund o.s.v,får man inte till de så blir inte lacken heller bra.

PERFORMANCE by E.M
utför alla typer utav plåtjobb,lackeringsjobb+plastreparationer
NU ÄVEN ALLA TYPER UTAV ROSTSKYDSBEHANDLIGAR
SWEDEN

sixten
252 Inlägg
1 maj 2006
annars är de väl bara att satsa och blir de inte bra så ska man väl innan man ens börjat, skaffa sig en buffert för att lägga på en riktigt lackning. och om nu reslutatet skulle bli bra så är de väl bara att lägga pengarna på annat wink

Avstängd
257 Inlägg
1 maj 2006
tänk på de att det är inte bara att matta ner bilen & lägga på färgen. ska de bli ett bra resultat så é förarbetet mycket avgörande. sen behöver du bra utsugs fläktar, bra belysningbåde i tak & ner till på väggarna så att du får ett bra ljus över hela bilen. maskera så att du kan lacka i dörrar, motorrum, bagage mm...

Men det viktigaste är att du har någon erfaranhet av att sprutlackera.

men annars så finns det ju roller & pensel hehe

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

bitter besserwisser
644 Inlägg
1 maj 2006
prova på lite skitdelar från skroten som de sagt innan.
sen kan ju förstås "fuska"genom att lacke en massa lager sedan våtslipa bilen och sedan polera upp den och en jäkla massa lager klarlack

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

8 156 Inlägg
2 maj 2006
Jag skulle inte ge mig på ett så stort projekt som att lackera hela bilen.
No way. Men smådelar kanske?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Kocken
487 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
Tack för alla svar och självklart gör jag ju som de flesta har sagt och avstår från att försöka själv. Kan inte påstå att jag har någon erfarenhet så det är ju därför jag frågar.

Man lär sig något nytt varje dag..

321 Inlägg
4 maj 2006
Youngblood skrev:
Om du inte har tidigare erfarenhet så vill jag påstå att chansen att du misslyckas rejält är väldigt hög. Är du rädd om bilen så låter du bli.. smile

Bryr du dig inte så mycket så kan du väl försöka själv och sen när du ser resultatet så kan du känna dig nöjd med att det inte var den fina bilen du sullade ner..

Jag vet att det låter hårt men utan erfarenhet så blir resultatet nästan ALLTID kasst, tyvärr.

I det här fallet så hade ja lyssnat på Mr. Youngblood, that´s it smile

/ Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

10 287 Inlägg
4 maj 2006
Jag lyckades faktiskt lacka min Toyota Corolla en gång i tiden utan att det blev alltför illa. Front, skärmar, huv. Grund, silvermetallic och klarlack. Med kompressor, spruta och våta-golv metoden. Men jag tog tid på mig och var ensam så jag slapp tio glada "idioter" som ger bra råd hela tiden.

/Göran
Absolut Inte Billackerare

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök