Fick på nya fälgarna på bilen idag. Grävde lite till bland högtalare idagmen hittade inga 5,25" högtalare hemma. Måttade lite snabbt och det ska nog gå att få plats med 6,5" högtalare i dörrarna utan att fönsterveven tar i..
Lagom låg.. Nya fälgarna på.
Nya fälgarna på, oldschool..
Var lite sport att byta hjul, inte ens min lilla sketna garagedomkraft kom under ordentligt. Inget lite brädbitar fixar..
Rquired: Jo det skulle funka, kanske gå upp till 15" fälgar för att kunna åka med S13 frambromsar.. Men någon omlack är inte inplanerad på ett bra tag..
Micr0: Den är coolare i verkligheten.. Ska fixa avgasläckage samt byta olja i lådan imorgon (hoppas jag) sen så kan vi ta en runda på stan..
Blev inga bra bilder idag, kom hem lite sent så det hade börjat bli mörkt ute. Men nu sitter Xenonkittet på bilen, blev tokbra!
Har pratat lite med förra ägaren under helgen och det lutar åt ett studiebesök hos honom inom kort och handla lite motorgrejer. SR20 planerna ligger långt borta nu. Det blir en enklare operation istället, stay tuned för att få reda på vad det blir..
I veckan så har jag fått i allt i ljudväg, ingen snygg installation men det funkar tillsvidare iaf.
Har bytt olja i både låda och bakaxel till ny fräsch Redline shockprof, dock så viner bakaxeln fortfarande. Den håller så länge den håller. Håller på och jagar främre packbox, grenrörspackning samt skärmkanter för fullt, kanske har fått tag på de grejerna. Får besked i början på veckan..
Var ner till förra ägaren igår och hämtade en tryckburk och en tryckfögasare, turbon ligger hemma. Efter besiktningen ska det monteras. Måste lyfta ur motorn för att fixa oljeläckaget så då passar man på att modda tråget och grenröret för överladd..
The_Mechanic: Tackar, har knappt börjat ännu.. Tror du har tagit lite fel, evolution grabbarna håller hus i göteborg, jag finns i Uppsala..
Gjorde lite efterforskningar på grenrörspackningar och främre packboxen, hittade på grejerna hos Toyota men de skulle ha lite över 300kr för grenrörspackningarna, en aning dyrt med tanke på att jag har en komplett sotningssats från England för styva 300 hundringen... Måste riva ur motorn i veckan för att kunna få måtten på packboxen, sedan får Dione fixa en ny.
Var förbi Slangservice med och handlade lite nipplar för oljereturen till turbobygget. Bilder kommer så fort packningarna har kommit hem och motorn är ur bilen..
Efter en massa trassel med Posten/utlämningstället så har jag äntligen fått min sotningssats. Fick skälla lite på stackarna bakom disken idag för att de skulle "hitta" mitt paket idag..
Så imorgon ska oljetråget och grenrör/insug rivas. Tanken är att jag ska hinna med att lämna in grenröret på planing på eftermiddagen. När allt är fixat så ska bilen besiktas innan den tvångsmatas..