3618
Sök

Byta högtalare i m3 e46 någon som gjort det?

60 Inlägg
31 augusti 2009
Trådstartare
e så trött på bmw s ljud ålus att en högtalare e sprängd några tips wink mvh daniel

ljudfantast
1 372 Inlägg
31 augusti 2009
vad för sort av ljud gillar du i din bil samt vad för musik lyssnar du på?

8 Inlägg
2 september 2009
du får typ ta bort hela dörren och sen göra nya håll osv polarna höll på med de där i 5 timar

60 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
allätare... wink men ta bort hela dörren lär jag ju inte göra hmmm smile

181 Inlägg
6 september 2009
danne_83 skrev:
e så trött på bmw s ljud ålus att en högtalare e sprängd några tips wink mvh daniel

förstår inte riktigt problemet ärligt talat? tongue det är väl bara att ta bort dörrsidor / galler och diverse som sitter för högtalarna, titta vad det är för storlek och byta ut dem? ^^

OO=00=OO
132 Inlägg
6 september 2009
jag har bytt och de tog då inga 5 timmar:P du tar bara bort 3 torx skruv under armstödet. sen har du en bakom airbag emblemet som man bara bänder bort. sen en bakom en plast plutt i handtaget smile sen är de bara du bryter loss dörren den sitter me klips smile  sen i hatthyllan är de bara att plocka bort gallret och ta bort högtalarn me 3st 8mm bult smile

svårare äre inte... om du inte har de där "härman kardan" för då har du nog ett par hötalare på sidorna bak me tongue

Det är bara döda fiskar som följer med strömmen

60 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
det e inga problem men VAD ska jag köpa för högtalare det e ju frågan???? får då kan jag beställa hem alla grejer innan jag river bilen wink

60 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
närkes förslag?? och jag kommer att använda min org 16:9 nav sterio så dom får ju inte vara för tungdrivna lr vad man säger

1 435 Inlägg
6 september 2009
Om du inte ska driva högtalarna med eftermarknadssteg så kommer det inte låta speciellt bra. Vad är det för storlek på högtalarna i en e46?

181 Inlägg
6 september 2009
danne_83 skrev:
det e inga problem men VAD ska jag köpa för högtalare det e ju frågan???? får då kan jag beställa hem alla grejer innan jag river bilen wink

Om du är trött på orginal ljudet som du säger och vill ha bättre, räcker det inte med att byta högtalarna på en såpass ny bil, då är det ett slutsteg som tidigare nämnts som gäller.

KINGU
65 Inlägg
18 november 2009
Kör på BSW kit har det på min bil Bmw M3 E46, dock kostar dem $620 USD + frakt från USA.

Alla vägar går via Bmw M3.

Sök