Ejan skrev:
Ska du trimma en D16Z5 får du vara beredd på att det kommer kosta många fina slantar för att komma över 160hp
det är en trevlig motor men är det sugmotortrim som lockar så satsa hellre på en VTEC B16A1,,,det är helt enkelt en bättre motor att bygga på och VTEC modellen var inte mycket mer än 124hp CRX.
jag hade en CRX´90 förut med D16Z5 motorn
jag hade följande mods,,det blev bra fart i den kan jag säga,vilket du också kan se på dom filmer jag laddat upp på den.
*2" hemmabyggt avgas med rakt rör istället för katalysator + en mittendämpare och på slutet en japs.
*DC-sports 4-2-1 grenrör
*hemmagjord Icebox med öppet filter med kallluftintag i fronten
*framställd tändning
*Uppsvarvat spjällhus och matchportat insug
det resulterade i 0-100 på 7sekunder och 201m på 9.4sek/120km/h 402m 14.75/150km/h
gissningsvis låg effekten på 145-150hp